A Mazda új SKYACTIV Technológiája

A Mazda Motor Corporation 2011. november 17-én bejelentette, hogy az új fejlesztésű SKYACTIV-G 1.3 motor nyerte el a 2012-es Autóipari Kutatói és Újságírói Konferencia (RJC) által meghirdetett “Az év technológiája” díjat.


mazda2_skyactiv_g_1_3_engine-4dd47b39c0e77-mc-819x819

A SKYACTIV-G 1.3 motor a japán piacon a Mazda Demióban (Európában Mazda2) debütál. Az RJC elnöke, Hiroshi Fukunaga, a szavazás utolsó körének lezárása után hirdette ki a díjazást.
Az áttörést jelentő SKYACTIV-G 1.3 motor a világ legmagasabb, 14:1-es sűrítési arányával rekordot ér el és ugyanakkor kiemelkedő hatékonyságot nyújt, s teszi mindezt különösen nagy nyomaték és alacsony fordulatszám mellett. A kopogás elkerülése érdekében – amely elkerülhetetlen a hagyományos, magas-sűrítési arányú motorok esetében – a SKYACTIV-G 1.3 motor számos új technológiát alkalmaz, mint például a dugattyú tetők új különleges kialakítása, amely úgy lett kifejlesztve, hogy támogassa az ideális/ tökéletes belső égést. Ugyanakkor a speciális, többfuratú befecskendezők precíz üzemanyag befecskendezés szabályozást tesznek lehetővé.
Az első Mazda Európában, amelyben a SKYACTIV Technológia teljes palettája bemutatkozik, a Mazda CX-5 lesz, amely jövő év elején kerül bevezetésre. Ez a vadonatúj kompakt crossover SUV új mércét állít Európában mind az alacsony üzemanyag-fogyasztás, mind pedig az alacsony károsanyag kibocsátást illetően, kombinálva mindezt azzal a kiemelkedő vezetési élménnyel, amiről a Mazda világszerte ismert.

Hozzászólások