A Kia új sportautója tarolt Detroitban – Kia Stinger

c8d085ba-d203-4893-9e95-ec15fa4ed71d

A Kia új sportautója berobbant és tarolt Detroitban. 2017 végén már Európában is üdvözölhetjük Peter Scheyer által tervezett ötszemélyes ferdehátú sportszedánt, ami a legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású modell a cég történetében. A Kia vezetőinek üzenete egyértelmű volt: az érkező modell formája legyen bátor. Nos ez vita nélkül sikerült! Megjelenését inkább a sportos elegancia határozza meg nem pedig a nyers agresszió.

 

Természetesen megvan a Kia márkavédjegy tigrisorr hűtőmaszk is, amely komplex egységet alkot a LED-es fényszórókkal. Alacsony a kabin, ezért lapos szögben döntött a szélvédő és ez a lendület megmarad a hátsó részen is, álló helyzetben is dinamikus oldalnézetet kölcsönözve az autónacdd04cde-62e0-4790-a6d6-84f92571e815k.

A belső rész tökéletesen hozzájárul, hogy az utazást luxusélménynek érezzük. Rendkívül puha Nappa bőrből készült kárpit, formázott ülések, ahol a vezetőnél levegővel szabályozható párnák vannak a háttámlában.

 

A műszerfalon vízszintesen minden elérhető, ami a vezetőnek fontos. A középkonzol két részre osztott: az információs és a szórakoztató egységek nagyméretű, színes érintőképernyőről vezérelhetőek. A kormány a legjobb fogás érdekében bőr borítású. A nagy főműszert fémgyűrű keret emeli ki, mutatója pedig tűzpiros.

2905mm-es tengelytávja miatt bőséges az első és a hátsó lábtér, sőt az alacsony ülőhelyzetből adódóan a fejtér sem szűkös. A teljes hossz 4830mm, szélessége 1870 mm, a Stinger csomagtere is sok versenytársáénál nagyobb.

Merev karosszériája hozzájárul a kiváló zajkomforthoz.5ac8e79f-ac9c-477c-8cf6-1b97510c13f6

A Kia először alkalmaz elektronikusan vezérelt adaptív felfüggesztést (DSDC- Dynamis Stability Damping Control), amellyel a vezetői igény és az útviszonyok szerint módosíthatók az autó menettulajdonságai. A rendszer 5 féle üzemmódba kacsolható: Personal, Eco, Sport, Comfort, Smart.

Az elektromos rásegítésű, változó áttételű R-MDPS (Rack-mounted Motor Driven Power Steering) kormánymű különlegessége, hogy a szervomotor nem a kormányoszlopra, hanem magára a fogaslécre haj be, ezáltal a vezető sokkal közvetlenebbnek érzi az irányítást.

A hosszú gépháztető alatt kétféle hosszirányban álló, turbós benzinmotor dolgozhat. Hivatalosan még fejlesztés alatt áll mindkét motor, az alapot jelentő 2,0 literes, turbós négyhengeres Theta II sorozatú erőforrás becsült teljesítménye 255 LE (6,200/perc). Maximális forgatónyomatéka 353 Nm széles, 1,400-4,000/perc közötti fordulatszám-tartományban. A Kia célja, hogy a V6-os változat 0-100 km/h-ra 5,1 s alatt gyorsuljon, végsebessége pedig elérje a 269 km/h-t. Elérhető hátsó-, vagy összkerékhajtással is. A hátsó kerék feletti uralom nem mindig optimális vízen vagy szárazon, ezért az összkerékhajtás új, nyomatékvektoros (DTVC – Dynamic Torque Vectoring Control) rendszerrel dolgozik, amely figyeli a vezető utasításait, és az útviszonyokat (tapadás), majd ennek függvényében szabályozza a nyomatékot és a fékerőt a kerekeken. Mindkét motorral alapfelszereltség a könnyűfém-felni készlet. A 2,0 literes, négyhengeres, turbós gép 18 colosakat hord, abroncsmérete 225/45 R18. A 3,3 literes, V6-os, ikerturbóshoz 19 colos felnik járnak, ultra-nagy teljesítményű gumiabroncsokkal, elöl 225/40 R19, hátul 255/35 R19 méretben. A belső hűtésű tárcsákkal lassító Brembo fékrendszer szériatartozék a 3,3 literes változatokon, elöl négy-, hátul kétdugattyús féknyergekkel.

57533502-c458-49e9-9ca8-dbee45dbb3ad

A Kia először alkalmazza az új, vezetőt figyelmeztető riasztást (DDA – Driver Attention Alert), amely segít megakadályozni, hogy a sofőr menetközben elaludjon. A rendszer figyeli a vezetőt és a járművet is, és ha szükséges megszólal egy figyelmeztető hang és felirat jelenik meg a műszerfalon, hogy ideje megállni, pihenni, felfrissülni. Az ütközésre figyelmeztető (FCA – Forward Collision Assistance) az integrált automata vészfékezővel (AEB – Autonomous Emergency Braking) képes felismerni a másik járművel való ütközés veszélyét, sőt a gyalogosokat is, így vészfékezéssel segít elkerülni a gázolást. Az adaptív tempomattal (ASCC – Advanced Smart Cruise Control) a Stinger a beállított követési távolság szerint halad a másik jármű után, szükség esetén pedig megáll (dugóban). A sávtartó (LKA – Lane Keep Assist) figyeli a sávban haladó autót, és ha a vezető jelzés nélkül sorolna át másikba, hanggal figyelmezteti és a kormányzásban – sávban tartásban – is segít. A hátsó keresztirányú forgalomfigyelő (RCTA – Rear Cross Traffic Alert) akkor hasznos, ha beláthatatlan útra próbálunk kitolatni: kamerák figyelnek a vezető helyett és a rendszer jelzi, ha keresztirányú forgalom van, így elkerülhetők a balesetek.

A Stinger a legújabb infotainment rendszerrel érkezik. Az állítható magasságú, színes head-up display (HUD) lehetővé teszi, hogy vezető látóterében hasznos információk jelenjenek meg a szélvédőre vetítve, ilyen például: sebesség, navigációs utasítások, audio, tempomat beállítások, holttér-figyelő üzenetei. A középkonzolon vezeték nélküli, indukciós telefontöltőn kelhetnek életre az okos-készülékek lemerült akkumulátorai, továbbá van Bluetooth kihangosító, amely a kormány elengedése nélkül is kezelhető.

A kristálytiszta hangzású prémium Harman/Kardon® hifi is, 15 hangszóróval, ülések alá épített mélysugárzóval, külső erősítővel, 720 wattos zenei teljesítménnyel. Igazi technikai nyalánkság a tömörített MP3 fájlokat feljavító, szabadalmaztatott Clari-Fi™ technológia. A tökéletes, térhatású zenehallgatás élményét a legújabb generációs QuantumLogic™ Surround Sound technológia valósítja meg.

 

923ea72a-7baf-431b-a3f1-472f18faa0b5 c6ef7cdf-70c9-4bac-b26b-e27434b6f39c

Hozzászólások