Miből lesz a cserebogár…

Idén ünnepelte a Kawasaki 30. születésnapját. Ha ezt a nevet halljuk egyből a motorok és a száguldás jut az eszünkbe, de tudtad, hogy anno a Kawasaki tengeralattjárókat gyártott? Nem? Akkor olvass tovább!

 

 

Az 50-es évek végén került először képbe a Kawasaki, de nem mint motorgyártó. Japán egyik legnagyobb piaci szereplőjének számított. Az első japán, fémtörzsű hajók mellett mozdonyokat és tenger alattjárókat is gyártott, a második világháború alatt pedig harci repülőgépekkel is foglalkoztak. A cégnek idővel része lett a mopedek és kismotorokra szakosodott Meihatsu is. A Meihatsu felkérésére 148 köbcentiméteres egyhengeres, négyütemű, léghűtéses motort fejlesztett ki a Kawasaki Machine Industry.

1953-tól KE-1 néven készült Akashi modellbe beépítették ezt a motort. 1960-ban a Kawasaki légijármű-részlege felvásárolta a Megurót és összeolvasztotta a Meihatsuval. Így alakult ki a kétkerekű kínálata a cégnek, mely a mopedtől a kéthengeres járművekig terjedt. Innentől kapta Kawasaki nevét és az összes modell így került forgalomba.

Az első Kawa típus a B7 volt, melyet 1961 ben mutattak be. 125 köbcentis egyhengeres, kétütemű motorral négyfokozatú váltóval, hatalmas sárvédővel rendelkezett. Későbbiekben a cég az USA felé vette az irányt, és ott is kezdte felmérni a terepet. Az amerikaiaknál a nagy négyütemű motorokra volt igény, így született meg a 650 W1, az első Kawasaki. Sajnos ez nem jött be nekik, a piac nem volt oda ezért a gépért, így mást kellett kitalálniuk. Így létrehozták a 250 köbcentis, kéthengeres motorral hajtott A1 Samurai (1966) és a 350 A7 Avenger (1967) modelleket. Innentől kezdve a Kawasaki márka igazi célja és arculata a sebesség és a sport lett. Ez 1968-ban, a háromhengeres kétütemű motorral szerelt H1 Mach III képében jelent meg. És hogy milyen tulajdonságai voltak? 60 LE-s teljesítmény, 174 kg tömeg, 500 köbcenti, 185 km/óra végsebesség.

Németországban 1968-ban kezdte forgalmazni a márka termékeit egy hamburgi kereskedő, és nem tette rosszul mert ekkor dobták piacra a 900-Z1-et, így a kereslet azonnal megnőtt. A Z1 a mai napig kultikus mérföldköve a Kawasaki történetének. Vele a márka végérvényesen felküzdötte magát a négy legnagyobb japán motorgyártó közé. Innentől kezdve fokozatosan épült ki a modell kínálat. 1976-ban bemutatkozott az első egyliteres Kawasaki, a Z1000, ezzel párhuzamosan pedig készültek 400 köbcenti alatti egy- és kéthengeresek, valamint egy középkategóriájú modell, a Kawasaki Z650 is.

 

Ma már rengeteg rajongója van a Kawasaki márkáknak. A gyártósorról egyre több menő modell kerül a piacra, ezzel dobogtatva meg a rajongók szívét. Te is odavagy értük? Mi igen!

Hozzászólások