Moszkvai autószalon 2012 – Az Új Mazda6 bemutatkozik

A Mazda zászlóshajója a vezetés örömének új távlatait nyitja meg

A Mazda a 2012. évi Moszkvai Autószalonon mutatja be teljesen új Mazda6 modelljét. A Mazda CX-5 után a vadonatúj Mazda6 a márka második olyan modellje, amely a SKYACTIV technológiák teljes körét, valamint a „KODO – A Mozgás Lelke” formanyelvet egyaránt felvonultatja. A Mazda következetesen arra törekszik, hogy olyan divatos, átgondolt és izgalmas autókat hozzon létre, amelyek kimagasló gazdaságossági, környezetvédelmi jellemzőkkel is bírnak.

A környezetvédelmi technológiák fejlesztése során a Mazda az építőkocka stratégiát követi. Első lépésként az alapvető autóipari technológiákat mélyrehatóan átdolgozták és tökéletesítették. Ezt követően, ezekre az újraalkotott autótechnológiai alapokra fokozatosan épülnek az üzemanyag-takarékosságot tovább javító elektromos berendezések. Az első ilyen berendezés a 2009-ben bevezetett i-stop start-stop rendszer volt. Ezt követte az idén, az új Mazda6 fedélzetén debütáló i-ELOOP, a Mazda egyedi fékenergia-visszanyerő rendszere, amely abban a pillanatban elkezd tölteni egy kondenzátort, amint a vezető leveszi a lábát a gázpedálról. A kondenzátorban tárolt elektromos töltéssel aztán a rendszer a különböző fedélzeti fogyasztókat táplálja. Ez a megoldás jelentős részben leveszi a motorról az áramtermelés feladatát, ezért az üzemanyag elégetéséből nyert energiának nagyobb része fordítható közvetlenül az autó hajtására, ami további fogyasztáscsökkentést eredményez. Ezen felül a Mazda számos fejlett aktív biztonsági technológiát alkalmazott. Az új Mazda6 nem csupán precíz, közvetlen kormányreakciókat és kiváló, élvezetes vezethetőséget nyújt, de gazdaságossági és biztonsági teljesítménye is kiemelkedő.

 

A SKYACTIV technológiákat és a KODO formanyelvet messzemenőkig kiaknázó Mazda6 új szintre emeli a vezetés élvezetét. Az új generációs Mazda járművek zászlóshajójaként, a CX-5 sikere által megkezdett lendületet meglovagolva egy új korszak beköszöntét üdvözli a Mazdánál. A Mazda6 forgalmazása 2012 végén kezdődik meg a világ piacain.

 

 

Az „élmény” már az előtt megkezdődik, hogy elfordítaná a gyújtáskulcsot

A vezetési élmény új szintjét megteremtő zászlóshajó születése

 

A harmadik generációs Mazda6 kifejlesztése során a Mazda márka meghatározó értéke: a vezetési élmény vezérelt bennünket. Egy olyan autót kívántuk létrehozni, amely pontosan úgy reagál és úgy viselkedik, ahogy elvárnánk tőle. Ennek fontos elemeként nagy gondot fordítottunk azon alkatrészek kidolgozására, amelyekkel a vezető gyakran érintkezik. A jellegzetes formaterv mintegy megelőlegezi azt az erőt és agilitást, amellyel az autó mozog. A kényelmes és élvezetes vezetést számos eredeti, ötletes innováció támogatja. A Mazda kiemelkedő fejlesztési és gyártási kompetenciája olyan, kiválóan vezethető autót állított négy kerékre, amely mintha nem is a kormánykerék, a fék- és a gázpedál által közvetített parancsokat követné, hanem közvetlenül a vezető óhaja irányítaná. Összefoglalva az új Mazda6 maradéktalanul nyújtja azt a vezetési élményt, amit az emberek ma elvárnak a Mazdától, ám ez az élmény már azelőtt kezdetét veszi, hogy beülnénk a kormánykerék mögé, és jóval azután is velünk marad, hogy kiszálltunk az autóból. Alig várom, hogy láthassam, első próbaútjuk után milyen arckifejezéssel szállnak ki az emberek az új Mazda6 volánja mögül.” – mondta Hiroshi Kajiyama, az új Mazda6 programigazgatója.

 

 

Formaterv

Kivételes megjelenése kiemelkedő menettulajdonságokat sejtet, ahányszor csak rápillantunk az autóra

 

Az új Mazda6 a 2011 decemberében, a Tokiói Autószalonon bemutatott Mazda Takeri tanulmányautó nyomdokain létrejött, sorozatgyártású modell.  „Az új Mazda6 robusztus sziluettje és alacsony, széles kiállása erőt és stabilitást sugároz. Az autó a vitalitás lenyűgöző érzetét kelti, anélkül, hogy ez csorbítaná a modell középkategóriás mércék szerinti, általános esztétikai vonzerejét és szépséges formavilágát. Olyan formatervet hoztunk létre, amelyben a mozgás vad, dinamikus kifejezésmódjai művészi minőségű, erőteljes jelenlétet teremtenek. Az autóra elég rápillantani, hogy az emberben máris fokozott elvárások ébredjenek a vezethetőségét illetően, már azelőtt, hogy akár egy métert mentünk volna vele.” – hangsúlyozta Akira Tamatani vezető formatervező.

 

A külső formaterv letisztult, erőteljes idomaival egyszerre sugároz állatias kitartást, büszkeséget és sportosságot. A harmonikusan kidolgozott belső tér, – amelyben a fekete az uralkodó árnyalat – egyszerre divatos és modern, anélkül, hogy ezzel a kifinomultság és a minőség örök értékeit veszélyeztetné.

 

Külső formaterv

  • Elöl a Mazda új családi megjelenésének egyik központi, egységteremtő eleme, a jellegzetes szárny az erőteljesen plasztikus orrkialakításba integrálva jelenik meg. A motorházfedél élei ennek a szárnynak a sarkaitól kiindulva egészen a karosszéria karaktervonaláig húzódnak. Mindez az orr masszív kialakításával együtt harmonikusan egészíti ki a karosszéria erőteljes mozgásvágyat kifejező, dinamikus megjelenését.
  • Az autó oldalát három karaktervonal uralja. Az egyik egy elegáns vonal, amely a hátsó keréktől tart előre, egy másik a hátsó kerékdobot írja körül, mintegy a járművet előrefelé mozgató erőt szimbolizálva, a harmadik pedig az első kerékdobnál rajzol erőteljes vállakat, fürge mozgást sugallva. Ez a három vonal egy összekuporodó, kirobbanó erővel ugrani készülő ragadozó formáját vázolja fel.
  • Az autó fara az ék alakú karosszéria, az erőteljes hátsó kerékdobok és a kompakt utasfülke kiegyensúlyozott arányai révén stabilitást sugall.
  • A fényszórókban megjelenő, jellegzetes LED fényforrások és világító gyűrűk most először láthatók sorozatgyártású Mazda modellen.
  • Szintén újdonság a „Soul Red” vörös fényezés: ez az új árnyalat a Mazda által kidolgozott, egyedi fényezési technológia gyümölcse, amely a színmélység és az árnyak egyensúlyozása révén kihangsúlyozza az autó dinamikus formáját, élénkségével pedig a sportosságot fejezi ki.

 

 

Belső tér

  • A vezetőközpontú környezet bőséges férőhelyet kínál. Az árnyékoló alatt szimmetrikusan elhelyezett, három műszer tovább fokozza az izgalmas vezetés iránti elvárásokat.
  • Az utasoldalon a középkonzolon átnyúló, a légbeömlőkig húzódó, dekoratív vízszintes vonal, valamint a műszerfal magába ölelő kialakítása egyszerre sugall tágas nyitottságot és biztonságot.
  • Azok a felületek, amelyeket az utasok gyakran megérintenek, mint az ajtókárpit vagy a műszerfal teteje, puha anyagokból készültek.
  • A masszív, dekoratív műszerfalon két fémes tónusú árnyalattal találkozhatunk.
    • A fehér skálázás mintha kiemelkedne a műszerlapokból; utóbbiak orsószerű bordázásukkal és méhsejt-szerkezetű felületükkel háromdimenziós, minőségi hatást keltenek. Az autóvezetés iránti rajongást tolmácsoló, ízléses kialakítást a műszerlapokat keretező fémgyűrű teszi teljessé.

 

 

Mesteri kidolgozás

A „vezetési élményt” még intenzívebbé tevő minőség

 

Az új generációs Mazda modellek fejlesztése során a kézműves kidolgozás koncepciója vezérelte a tervezőket: ennek égisze alatt a formatervező szépérzéke a részletekbe menő, precíz kidolgozást erősíti. Ezt a koncepciót a gyakorlatban alkalmazva az új Mazda6 esetében olyan kiváló minőségű, prémium kivitelezést kaptunk, amely harmonizál az autó formavilágával és minőségével, ugyanakkor nem csorbítja a jármű funkcionalitását. Ennek során nem csupán az utasok által látható és tapintható területekre fordítottunk figyelmet, de a jármű működtetésének érzetére, az azt kísérő hangokra is, amivel egy kiemelkedő minőségi egységet teremtettünk az autó egészében. Az így érvényesülő, általános minőségi érzet az összes érzékszervre hat, és azt sugallja, hogy az új Mazda6 minden körülmények között kivételes vezetési élményt nyújt.

 

  • Az autó minden apró részletét, a dizájn mintázatoktól kezdve az idomok megformázásáig, felületi kidolgozásáig és fényezéséig gondosan, egy következetes filozófiához igazodva valósítottuk meg.
  • A vízszintesen elrendezett műszerfal felső része, illetve az ajtókárpit közötti, lágy átmenet az egyszerűség és rendezettség hatását kelti.
  • Gondosan választottuk meg és dolgoztuk ki a fémhatású díszítőelemeket, például a selyemfényű krómozásokat.
  • Azokat a funkcionális felületeket, amelyeket gyakran érint a vezető – például kormánykerék, sebességváltó gomb és kézifékkar –, gondosan megmunkáltuk, így tapintásuk egységes, finom érzést nyújt.
  • A műszerek és a kezelőszervek vezető körüli, optimális elrendezése során az emberi látás sajátosságait éppúgy figyelembe vettük, mint a kéz- és lábmozdulatokét.

 

 

Utastér-kialakítás

Örömöt és élményt hoz a mindennapokba

 

A KODO formanyelv által megteremtett dinamikus, elegáns karosszéria tágas és kényelmes környezetet biztosít, amelyben a vezető pihentető körülmények között összpontosíthat a vezetés élvezetére. Elég az autóra pillantanunk, végighúzni kezünket a kerékdob domborulatán, megragadni a kormányt vagy beállítani a tükröket, hogy újra és újra elfogjon bennünket a vezetés iránti vágy.

Az utastér kialakítása során két alapvető cél vezérelte tervezőinket. Az egyik, hogy egy olyan tágas, komfortos teret hozzanak létre, amely tökéletesen tükrözi a KODO formai filozófiát. A másik az ember-gép interfész (HMI) tökéletesítése volt, azaz hogy a vezetői környezet maximális könnyedséggel és magabiztossággal töltse el a sofőrt. Az új Mazda6 egyszerre valósítja meg mindezen célokat, és egy olyan, nagyvonalú környezetet kínál, amelyben a vezető és utasai átadhatják magukat az autózás élvezetének.

 

A KODO formai irányzathoz tökéletesen igazodó, tágas és komfortos utastér

  • A 2.830 mm tengelytáv tágas hátsó üléssort és bőséges belső helykínálatot eredményezett, egyben lehetővé téve a KODO korlátok nélküli megnyilvánulását, szabad kibontakozását.
  • A nagyméretű, 19 colos keréktárcsák a megingathatatlan stabilitás hatását keltik.
  • Az első tengely az A-oszlophoz viszonyítva 100 mm-rel előrébb költözött, így az első túlnyúlás kisebb az elődmodellénél. A hátsó traktus ugyancsak rövidebb lett. Az autó optikai tömege elsősorban a hátsó tengelyre koncentrálódik, ami kirobbanó, bármikor elszabadulni kész erőt sejtet.
  • Az első üléseken mért 1450 mm válltér (20 mm-rel szélesebb, mint az előző generáció esetén) és a középkonzol nagy sugarú sarka kényelmes elhelyezkedést ígér.
  • Hátul bőséges lábtér várja az utasokat: a térdhely 43 mm-rel nagyobb, mint az előző modellben, és ezzel egyenesen a kategória legjobb értékei közé tartozik. A lábtér 984 mm, 37 mm-rel több mint az elődben. A hátsó ülőlap hossza 20 mm-rel nőtt, a háttámla 33 mm-rel magasabb. A hátsó középső könyöklő méretét 60 mm-rel növeltük.
  • A csomagtartó kialakítása során ergonomikus szempontok érvényesültek. A felső nyílás 32 mm-rel szélesebb, mint az előző modell esetében, ami még egyszerűbbé teszi a be- és kirakodást. A fedél hattyúnyak-forgópántja könnyed és finom nyitást, illetve csukást tesz lehetővé.

 

Vezetői környezet

  • A szabályozható vezetőülés, valamint a négy irányban állítható kormánykerék a vezetői helyzet pontos beállítását teszi lehetővé.
  • A multifunkciós, érintőképernyős kezelőszerv segítségével, a központi kijelzőn keresztül ösztönösen kezelhető egy sor funkció, az audio és navigációs berendezéstől kezdve az automata ablaktörlő érzékenységi fokáig.
  • Az utazási információk a műszeregységen belül elhelyezett, 3,5 colos multi-információs kijelzőről olvashatók le. A navigációs adatokat a középkonzolon található, 5 colos képernyőn jeleníti meg a rendszer. Az információk kategóriákba rendezése és eltérő felületeken történő megjelenítése nagyban javítja a leolvashatóságot és kezelhetőséget.

 

 

Menetdinamika

Lenyűgöző dinamikai teljesítmény a precíz vezethetőségért

 

Ami a menetdinamikai célokat illeti, a Mazda6 tervezői olyan, magával ragadó vezetési élményt kívántak megvalósítani, amely kizárólag akkor lehetséges, ha a vezető tökéletesen eggyé válik autójával. A Mazda töretlen hite szerint a nagyszerű vezetési élmény kulcsa, hogy a jármű finoman, lineárisan reagáljon a vezető utasításaira – a sebesség és a motorteljesítmény önmagában kevés a teljes kibontakozáshoz. Ez tette indokolttá a SKYACTIV technológiák teljes körű alkalmazását, a motortól a sebességváltón át a futóműig.

Hogy a vezető és a jármű közötti egység megteremtése révén egyszerre valósíthassák meg a fürge irányíthatóságot és a lineáris reakciókat, a Mazda mérnökei – a minden területen érvényesülő, kiemelkedően magas teljesítményszint elérése érdekében – olyan kezelőrendszert alakítottak ki, amely pontosan a vezető szándékai szerint működik. A gyorsítás terén ez természetes, lineáris gyorsító képességet jelent, amely tökéletesen, rángatás vagy késlekedés nélkül követi a pedál mozdulásait. A kanyarodási képességeket tekintve az autó pontosan követi a kormányparancsokat, azonnali és közvetlen visszajelzést ad az útról, így a jármű utólagos korrekció nélkül képes követni a kanyar kijelölt ívét. Végezetül, ami a féktulajdonságokat és a fékteljesítményt illeti, a vezetőnek mindig azt kell éreznie, hogy tökéletesen ura a helyzetnek, beleértve a fékek felengedését is.  Az emberi érzékenységet szem előtt tartva a Mazda egyensúlyt igyekezett teremteni a mozgás egymásnak alapjaiban ellentmondó jellemzői között: a kifinomult, lágy mozgás, illetve a fürge, könnyed mozgás között. A Mazda zászlóshajójától elvárható módon a Mazda6 rendkívül lenyűgöző menetdinamikai képességeket mutat, beleértve a kiváló egyenesfutást is, így egyszerre nyújt élvezetes és kényelmes vezethetőséget, bármilyen hosszú utat teszünk is meg.

 

Futómű és karosszéria

  • A vadonatúj Mazda6 Sedan precízen hangolt SKYACTIV Futóműve elöl MacPherson rugóstagból, hátul többlengőkaros felfüggesztésből áll, amelyek a kis és közepes sebességtartományokban kiváló agilitást, nagy sebességnél stabilitást biztosítanak.
  • A kormányoszlopra ható elektromos kormányszervó már a csekély kormánymozdulatokra is precízen reagál, anélkül, hogy a vezetőnek változtatnia kellene kéztartásán, ami nagyban hozzájárul a lineáris kormányérzethez. Az új vezérlésű rásegítés jobb egyenesfutást biztosít, és rossz minőségű útfelületen megakadályozza, hogy a kormányzott kerekek az útegyenetlenségeket kövessék.
  • ·        Az optimalizált fékrásegítők hatékony, precíz és megnyugtató fékteljesítményt biztosítanak, akár a legintenzívebb lassítások során is. Ezt szolgálja a kezdeti kimozdulásánál is könnyen kezelhető pedál, valamint a jobb hatásfokú fékhűtésnek köszönhető, fokozott fékstabilitás.
  • A robusztus SKYACTIV karosszéria-szerkezet nagyobb arányban alkalmaz ultranagy szakítószilárdságú acél elemeket, ami jelentős tömegcsökkentés mellett hozzávetőlegesen 30 százalékkal javítja a karosszéria torziós szilárdságát
  • A kellemetlen zajok és rezgések (NVH) csillapítására tett erőfeszítésekkel a mérnökök arra törekedtek, hogy a Mazda6 kategóriájának legcsendesebb utasterét biztosítsa, illetve a gyorsítást kellemes, ugyanakkor magával ragadó hangzás kísérje. A jobb NVH teljesítmény elsősorban annak köszönhető, hogy hatékonyan kizárták a motor- illetve útzajt az utastérből, és olyan alkatrészeket terveztek, amelyek hatékonyan nyelik el a hangokat.
  • A haslemez optimalizált kialakítása a jármű alatti légáramlatokat elsimítja, illetve azokat a hangtompító fő dobjának hátrafelé emelkedő elhelyezése révén felfelé irányítja, és ezáltal a jármű mögött kialakuló örvényeket semlegesíti, ami összességében jobb aerodinamikai teljesítményt eredményez. A Mazda6 közegellenállási együtthatója ennek köszönhetően kategóriaelső 0,26 (kiviteltől függően), ami egyszerre javítja a jármű nagysebességű stabilitását és üzemanyag-fogyasztását.

 

Hajtáslánc (orosz (európai) piaci specifikációk)

  • SKYACTIV-G 2.0 (benzinmotor) Az alacsony fordulatszámon mutatott, bőséges nyomaték-karakterisztika révén a jármű a legkülönbözőbb vezetési helyzetekben pontosan a vezető szándékaihoz igazodva gyorsít. A gázreakciók precízek és lineárisak, a rugózási komfort kiváló, az üzemanyag-fogyasztás pedig kivételesen jó. A motor legnagyobb forgatónyomatéka 210 Nm 4000/perc fordulatszámon, a legnagyobb motorteljesítmény 110 kW 6000/percnél.
  • SKYACTIV-G 2.5 (benzinmotor) Az új Mazda6 fedélzetén debütáló, kistömegű erőforrás kategóriaelső forgatónyomatékot (256 Nm 3250/perc fordulatszámon) kínál.  A motor legnagyobb teljesítménye 141 kW 5700/percnél. A rezgéseket és a zajszintet kiegyensúlyozó tengely mérsékli.
  • A SKYACTIV-G 2.0 motor hatfokozatú SKYACTIV-DRIVE automata sebességváltóval vagy hatfokozatú SKYACTIV-MT manuális sebességváltóval társítható. A SKYACTIV-G 2.5 erőforráshoz a SKYACTIV-DRIVE váltómű kapcsolódik. Mindkét erőátviteli egység precíz és könnyed menetdinamikát szavatol: a SKYACTIV-DRIVE egységet úgy hangolták, hogy a gázpedál állásával egyenesen arányos mértékben szabályozza a hajtási nyomaték mértékét, illetve vezérelje a fokozatválasztást, míg a SKYACTIV-MT könnyed és határozott kapcsolhatóságot kínál.

 

 

Gazdaságossági és biztonsági teljesítmény

Környezetvédelem és utasbiztonság a vezetési élményért és a nyugalomért

 

A vadonatúj Mazda6 még jobb gazdaságossági és biztonsági teljesítményt nyújt, így kormánya mögött nyugodtan átadhatjuk magunkat a vezetés élvezetének. Ami a környezet védelmét illeti, az i-stop és i-ELOOP technológiák alkalmazásával még tovább csökkent a SKYACTIV technológiák révén eleve kiváló üzemanyag-fogyasztás. Az új Mazda6 biztonsági teljesítményének alapját a vezető parancsait azonnal követő, kiemelkedő vezethetőség, a kiváló körkörös kilátás, valamint az igen merev SKYACTIV karosszéria egyedülálló törésbiztonsági jellemzői jelentik. Ezeken kívül egy sor olyan fejlett biztonsági technológiát alkalmaztunk, amelyek a sofőrt támogatják a biztonságos autóvezetésben. Ilyen például a holttérfigyelő rendszer (RVM) vagy az adaptív fényszóró rendszer (AFS), amelyek a körkörös, illetve éjszakai látási viszonyokat javítják. Az intelligens városi féktámogatás rendszer (SCBS) az ütközések elkerülésében, illetve enyhítésében vállal kulcsszerepet, ugyanakkor ha mégis bekövetkezik a baleset, a jármű kiemelkedő passzív biztonsága minimalizálja a következményeket.

 

Környezetvédelmi teljesítmény

  • Az új Mazda6 az első modell, amely megkapta a Mazda „i-ELOOP” fékenergia-visszanyerő rendszerét. Ez a rendszer valós forgalmi viszonyok közepette mintegy 10 százalékkal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást. Ez az első olyan, személyautóban alkalmazott fékenergia-visszanyerő rendszer a világon, amely kondenzátorral működik. Az i-ELOOP rendszert a SKYACTIV-G 2.5 motorral felszerelt modellváltozatok kapják meg.
  • Az „i-stop” rendszer, a Mazda egyedi start-stop rendszere szintén megjelenik az új Mazda6 kínálatában. Ez a rendszer a kategória leggyorsabb, 0,35 mp-es újraindítási idejével büszkélkedhet.
  • A katalizátorban alkalmazott, díjnyertes szinguláris nanotechnológia nagyban javítja a kipufogógáz-tisztítás folyamatát, ugyanakkor mérsékli a katalizátor gyártásához felhasznált nemesfémek mennyiségét.

 

Biztonsági teljesítmény

Aktív biztonsági technológiák

  • Azzal, hogy az A-oszlopot 100 mm-rel hátrébb helyeztük (az elődmodellhez viszonyítva), a külső visszapillantó tükröt pedig az A-oszlop helyett az ajtóra szereltük, jobb látási viszonyokat teremtettünk előre és a perifériális tartományban.
  • A távolsági fény rendszer (HBC) érzékelője segítségével felismeri, ha jármű közeledik, majd a távolsági és a tompított világítás között automatikusan átváltva megakadályozza, hogy a Mazda6 elvakítsa a szembejövő vezetőt, ezzel biztonságosabbá téve az éjszakai közlekedést.
    • Az adaptív fényszóró rendszer (AFS) a kormányszög és a jármű sebessége alapján meghatározza a kanyar ívét, és a fényszórókat abba az irányba fordítja, amerre a jármű halad. Ez jobb látási viszonyokat teremt éjszaka.
    • A visszagurulás-gátló rendszer (HLA) megakadályozza, hogy a Mazda6 hátraguruljon azalatt, amíg a vezető emelkedőn induláshoz készülve a fékpedálról átlép a gázpedálra.

 

  • A vészfékezési jelzőrendszer (ESS) a vészvillogók gyors villogtatásával jelzi a mögöttes forgalom számára, ha 50 km/óránál nagyobb sebességgel vészfékezésre kényszerülünk.
  • Holttérfigyelő rendszer (RVM) – a 30 km/óránál vagy annál nagyobb sebességnél aktiválódó rendszer észleli a hátulról közeledő vagy a Mazda6 holtterében (bármely oldalon) haladó járműveket, és jelenlétükre figyelmezteti a vezetőt.
  • A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS) speciális kamera segítségével határozza meg a felfestések helyét az útfelületen, és figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű akaratlanul átlépi a forgalmi sáv határait. A rendszer nagymértékben képes mérsékelni a figyelmetlenség vagy fáradtság miatt bekövetkező ütközések kockázatát.
  • Az intelligens városi féktámogatás (SCBS) infravörös közeli tartományban üzemelő szenzor segítségével automatikusan működésbe hozza a fékeket, és ezzel megelőzi, vagy – ha a megelőzés nem lehetséges – enyhíti az alacsony sebességű (legfeljebb 30 km/óra) frontális ütközéseket.

Passzív biztonsági technológiák

  • A kis tömegű, ugyanakkor igen merev SKYACTIV karosszéria kiemelkedő ütközési teljesítményt biztosít. Szerkezetét úgy alakították ki, hogy a világ összes ütközésbiztonsági tesztjén maximális értékelést érjen el.
  • Az ütközés energiáját több útvonalon elvezető szerkezet, illetve az X keresztmetszetű orrszerkezet jobb energiaelnyelő képességet eredményez; ami még tovább növeli az ütközésbiztonsági teljesítményt a frontális, oldalirányú és ráfutásos ütközések során.
  • Az első ülések ostorcsapás nyaksérülést megelőző kialakítása mérsékeli a ráfutásos ütközés során előforduló nyaksérülések kockázatát.
  • Az első ajtókban kettős oldalütközés-védelmi merevítés található. A felső merevítő kör keresztmetszetű, míg az alsó dupla bordás keresztmetszetű. Az alsó hátsó merevítés ugyancsak kettős bordás keresztmetszetű, ami fokozott szilárdságot kölcsönöz a szerkezeti elemeknek.

 

 


Az új Mazda6 Sedan 

Műszaki adatok (Előzetes adatok), Orosz piaci specifikáció

 

Méretek (Előzetes adatok)

karosszéria típusa

Mérték-egység

Sedan

ajtók száma

4

ülések száma

5

Közegellenállási együttható *

0,26

Teljes hosszúság

mm

4.865

rendszámtábla-tartó nélkül
Teljes szélesség

mm

1.840

Teljes magasság

mm

1.450

Tengelytáv

mm

2.830

Nyomtáv

Elöl

mm

1.585 (17” abroncs)

1.595 (19” abroncs)

Hátul

mm

1.575 (17” abroncs)

1.585 (19” abroncs)

Csomagtartó, öt üléssel, övvonalig *

l

483

Csomagtérpadló hossza, 1. üléssorig *

mm

1.961

Csomagtérpadló hossza, 2. üléssorig *

mm

1.190

*felszereltségi szinttől függően

Motorok (Előzetes adatok)

   

Orosz piaci specifikációks

 

 

SKYACTIV-G 2.0 Benzinmotor

SKYACTIV-G 2.5 Benzinmotor

Lökettérfogat

cm3

1.998

2.488

Szelepek száma

16

16

Szelepvezérlés

lánc

lánc

Üzemanyag-befecskendezés

Közvetlen befecskendezés

Közvetlen befecskendezés

Sűrítési viszony

14.0:1

13.0:1

Max. teljesítmény**

kW

LE

110 / 150 @ 6.000/perc

141 / 192 @ 5.700/perc

Max. forgatónyomaték **

Nm/

perc

210 @ 4.000/perc

256 @ 3.250/perc

Javasolt üzemanyag típusa

95RON fölött

95RON fölött

Üzemanyag-tartály kapacitása

l

62

62

Hajtásképlet

FWD

FWD

Erőátvitel

SKYACTIV-DRIVE (hatfokozatú automata váltó)

SKYACTIV-MT (hatfokozatú kézi)

SKYACTIV-DRIVE (hatfokozatú automata váltó)

Futómű (Előzetes adatok)

Első felfüggesztés

MacPherson rugóstag

Hátsó felfüggesztés

többlengőkaros

Abroncsméret

225/55R17

225/45R19

Kerékméret

17 x 7.5J

17 x 7J

19 x 7.5J

Kormánymű

fogasléces

Fékrendszer

elöl / hátul

belső hűtésű tárcsa / tömör tárcsa

Fékátmérő

elöl / hátul

mm

297 / 278

 

 

Menetteljesítmények és tömegadatok (céladatok)

Orosz piaci specifikáció

SKYACTIV-G 2.0

Benzinmotor

SKYACTIV-G2.0 Benzinmotor i-stop

SKYACTIV-G 2.5 Benzinmotor i-ELOOP, i-stop

MTATATAT

Üzemanyag-fogyasztás (vegyes)**

l/100km6,06,15,96,4CO2kibocsátás

 

(vegyes)**

g/km140144139151Menetkész tömegkg1.3401.3701.3801.410Emissziós besorolás Euro 4Euro 4Euro 4

Hozzászólások