Ha motorra ülsz akkor feltétlenül vedd fel a motoros ruhádat. Manapság rengeteg féle motoros öltözet közül tudsz választani a motoros az üzletekben. Létezik többféle szabás, többféle anyag, rengeteg színkombináció és számos tudás- és komfortbeli különbség. A motoros ruházatot nevezzük inkább védőfelszerelésnek, hiszen ez a legfontosabb szerepe ezen védőöltözeteknek. Fontos, hogy a motorunk stílusának megfelelően válasszuk ki a ruházatunkat. Gondoljunk csak arra, ha meglátunk egy beöltözött motorost, és anélkül hogy látnánk, hogy mivel érkezett, anélkül meg tudjuk mondani, hogy milyen motor várja a parkolóban.
Chopper, cruiser, sport, túra, cross, endúró, maxi robogó, cafe race vagy ezek kombinációja. Tehát minden motoros barátunknak ajánljuk, hogy a biztonsága és vagy komfort érzete, praktikum miatt, a paripája stílusához válasszon ruházatot. Mi ellen védenek az öltözetek? Nem csak a széltől, és ezáltal a későbbi izületi gyulladásoktól, hanem ha ne adja Isten, motorunkkal saját vagy más hibájából kifolyólag elcsúszunk, elesünk, akkor a legjellemzőbb sérülésektől fog megvédeni. Horzsolások, zúzódások, szerencsétlenebb esetben pedig törések (kulcscsont, boka), ezek ellen vitathatatlanul a leghatásosabb fegyver a motoros védőfelszerelés, feltéve ha viseljük és nem a szekrényben hagyjuk. Ne tegyünk különbséget, hogy egész hétvégi túrázásra vállalkozunk vagy csak kerülünk egyet a városban, mindig öltözzünk fel. Miből is áll jellemzően egy motoros felszerelés? Kabátból, nadrágból, kesztyűből, csizmából, és a legfontosabb az iránytótorony védelme bukósisakkal. Kabátok, nadrágok és a kesztyűk anyaga lehet nylon, textil (goratex), és bőr. Vásárláskor ne csak azt nézzük meg, hogy mennyibe kerül és milyen színű a ruházat.
Ne mondjunk le, a kabáton belüli protektorokról hiszen a védelem a legfontosabb. Minden valamire való kabátban találunk könyök, váll és gerinc védő protektorokat. Nadrágokban pedig a térdprotektorokon felül csípő, és a sportnadrágokban sípcsont védők is vannak. A protektorok álatlában műanyagok, de a gyártók egyre inkább használják a specilis habosított műanyagokból készült akár szúrásra, és ütésre keményedő géllel töltött protektorokat is. A leggyakoribb kérdés, a kezdő vagy éppen stílust váltó motorosok körében, hogy mit válasszak bőrt vagy textilt. Ez sok esetben a saját igények fogják eldönteni, de egy pár általános jellemzőjét, előnyét elmondjuk egyiknek is, másiknak is, hogy segítsünk a döntésben.
Bőr ruházat előnyei:
– a legbiztonságosabb,
– időtálló (akár esés, csúszás után is javítható, festhető),
– divatosabb,
– jobban felveszi a test formáját,
– könnyebb tisztítani,
– a viselése is biztonságot sugároz viselőjének,
– áramvonalassága miatt a szél sem kap bele.
Textil előnyei:
– a bőrnél jobb vízálló képesség,
– jobb szellőzés, légzés,
– könnyebb, kellemesebb viselet,
– gyorsabb öltözés, kisebb helyen elfér,
– több zseb, nagyobb funkcionalitás,
– nagyobb a szabadsága a formatervezőnek (kabát esetében, rövid, középhosszú, hosszú),
– vannak modellek amelyeknek a rétegei (akár 3 réteg), és a kabát részei (eleje, hátulja, karjai) szétzippzározhatóak.
A kabátokban és a nadrágokban általában meleg bélés is található, amely a hőmérséklet emelkedésével eltávolítható. Nem ajánlatos a különböző anyagból készült kabátot és nadrágot együtt hordani, főként azért mert elveszíthetjük azon funkcióját az öltözeteknek, hogy egymással deréktájt összezipzárathatóak legyenek.
A csizmák jellemzően bőrből, darált bőrből vagy egyre jobb minőségű darált bőrből készülnek. A megcsúszás ellen gumitalpat biztosítanak, belülre pedig antiallergén bélést tesznek. Egy csizmán belül is protektorok száma szinte végtelen. Védhetik a bokát, a sípcsontot, a sarkat, és a lábujjakat is. Minél több a protektor, anál kevésbé vállalkozunk a felszerelésünkben gyalogtúrákra. Kesztyűk esetében is bőséges a kínálat. A könnyű nyári textil kesztyűtől az ujjatlan chopperes bőrkesztyűn át, egészen a sportmotorosoknak kitalált bőséges védelmet nyújtó bőrkesztyűkig.
Bukósisak:
– egyszerű műanyag,
– üvegszálas,
– karbon-kevlár szálas sisakok.