Ami a motorfejlesztést illeti, a Mazda eddig is különc volt. Most sincs ez másként. A szívómotorhoz ugyan hűek maradnak, de jelentősen próbálják növelni a motorok sűrítési arányát, így a dízelmotorokhoz hasonlóan gyertya nélkül működhetnek majd az új motorok. A Mazda elméletileg már közel jár a megvalósításhoz.
A HCCI-nek nevezett működési elv lényege, hogy a benzinmotor bizonyos esetekben kompresszió-gyújtással működik, akár a dízelmotorok, és az égésfolyamat kivételesen precíz ellenőrzésével kerüli el a káros kopogásos égést. Azon is dolgoznak, hogy milyen módon tudnák hasznosítani a kipufogórendszerben elvesző hőt, ami állítólag az üzemanyag teljes energiatartalmának kb. 30%-át teszi ki.
A Mazda tervei szerint 2020-ra jelentősen megnöveli a benzinmotorjainak a hatásfokát, ami hatalmas előrelépés lenne. Mi drukkolunk, hogy sikerüljön!