Újabb díj a Mazdának

Nem meglepő, hogy a Mazda egyedi dizájn kialakítása minden szívet megdobogtat. Tavaly a Mazda6 formás külseje, idén pedig az új Mazda3 söpörte be a díjat a menő kialakításáért, sportos vonalaiért.

 

Az új Mazda3 a hét elején újabb nemzetközi díjat zsebelt be: a szemrevaló kompakt megkapta a Red Dot 2014-es termékdizájn díját.
További rangos elismerések is következhetnek hamarosan, hiszen a modell bejutott a 2014-es Világ Év Autója és a Világ Év Autódizájnja verseny hármas döntőjébe.

Az új Mazda3 – mely tavaly október végén lépett a magyar piacra – által elért helyezés jól rímel a japán márka folyamatos törekvésére, mellyel a KODO formanyelv elemeit alkalmazza új generációs autóin. A 40 fős, független dizájn-szakértőkből álló Red Dot zsűri döntését leginkább az új Mazda3 által képviselt innováció, funkcionalitás és ergonómia befolyásolta. Az új kompakt ezennel a Mazda6 örökébe lépett, mely modell szintén elnyerte a rangos elismerést 2013-ban. A KODO a Mazda márka vitalitását testesíti meg és így tökéletes formát ad a konvenciókkal szembe menő SKYACTIV technológia megjelenésének, mely a kompromisszum-mentes, örömteli vezetést páratlan hatékonysággal* támogatja. Mindhárom KODO modellt (a CX-5-öt is ideértve) többször is díjazták formatervük alapján. A Mazda július 7-én veszi át az új Mazda3 dizájn díját az Aalto színházban, Essen-ben, Németországban. Ami a Világ Év Autója döntőt illeti, az új Mazda3 az egyetlen nem német modell az általános kategória döntősei között. A 24 versenyzőből a Mazda3 mellett az Audi A3 és a BMW 4-es sorozat lehet nyertes. A dizájn-szakértők szerint formatervi szempontból a BMW i3 és az új C-osztályos Mercedes lehet még az új Mazda3 riválisa. A nyertest április 17-én a New York-i Autószalonon jelentik be.

 A fentiek szerint tovább gyarapodhat a Mazda3 idáig 150 darabos díj-gyűjteménye – bár tény, hogy a 4 milliós gyártási darabszámot meghaladó modell legnagyobb sikere lenne a Világ Év Autója elismerés, melyet először 2003-ban ítéltek oda. Egyúttal megkoronázná a márka konvenciókkal szembe menő stratégiáját, melyet új generációs modelljeivel választott.

A C-szegmens az európai autópiac egynegyed részét teszi ki, amely perspektívába helyezi, mennyire fontos volt nekünk ez az autó és mennyire vonzónak kell lennie az első pillanattól kezdve, ha az ember rátekint” – mondta Peter Birtwhistle, a Mazda Európai K+F központjának vezető dizájnere. „A modell által kivívott figyelem nem csak az új Mazda3 formatervének érdeme. Tükrözi azt is, hogy ez az autó képes az iránta támasztott elvárásoknak teljesen megfelelni.”

 forrás: Mazda Motor Hungary

Hozzászólások