Ünnepel a Mazda3

 

Idén jön az új generációs Mazda3, Skyactiv technológiával. A Mazda a héten ünnepli legnagyobb darabszámban eladott modelljének 10. születésnapját.

A kompakt Mazdából eddig több, mint 3.6 millió darabot adtak el világszerte. 2003 június 25-én, pontosan 10 évvel ezelőtt gördült le az első Mazda3 a hofui gyártósorról Japánban. A Mazda3 a kezdetektől a vásárlók favoritja lett, ugyanis szembe ment a konvenciókkal. Eddig 136 díjat söpört be ez a modell. Ő volt a Zoom-Zoom korszak kezdete és stílusával, sportosságával, megalapozta ezt az életszemléletet, melyet a 2.2 millió eladott példány is bizonyít.

A második generáció 2009-ben mutatkozott be, és már a „Fenntartható Zoom-Zoom” stratégia mentén építették. Könnyebb, gazdaságosabb és biztonságosabb lett elődjénél, de megtartotta a márkára egyébként is jellemző megbízhatóságot. Ekkor mutatkozott be az i-Stop start-stop rendszer, amely a világ start-stop rendszerei közül a leggyorsabban indítja újra a motort. Olyan extrákat kapott – adaptív fényszóró, sávváltást segítő rendszer-, amelyek korábban csak a nagyobb modellekben volt elérhető. A jelenleg is kapható Mazda3-ból eddig 1.4 millió darab fogyott.

JPF_110828_3529

A Mazda3 2011-ben és 2012-ben egyaránt a legnagyobb darabszámban eladott személyautó volt Ausztráliában, 2011-ben a német J.D. Power kutatásban a legjobb modell címét nyerte el az egy évvel azelőtti kategória elsőség után. „A Mazda3 óriási siker számunkra, és modellpalettánk egyik legfontosabb sarokköve” – mondta Jeff Guyton, a Mazda Motor Europe elnök-vezérigazgatója. „Mindig arra törekszünk, hogy felülmúljuk vásárlóink elvárásait, és tovább tervezzük emelni a lécet az ultra-kompetitív C-szegmensben. Újabb érdekes 10 évre számíthatunk”. Az új, immár harmadik generációs Mazda3 még idén bemutatkozik, és megkapja a CX-5-ben és Maza6-ban megismert Skyactiv technológiákat, amellyel még takarékosabbá válik.

Hozzászólások