Yamaha Új TMAX robogója

A TMAX története 2001-re nyúlik vissza, mikor robogójával új korszakot nyitott a kategóriájában. Az eredeti koncepció az volt, hogy a sportos teljesítmény mellett kezes és kényelmes közlekedési eszközzé váljon. Az új modellnél sem tértek el a kitűzött céloktól. Nagyobb teljesítménnyel, agresszívebb külsővel folytatja útját a 2012-es évben.

Nagyobb teljesítmény

A négyütemű, 4 szelepes, benzinbefecskendezővel ellátott kéthengeres DOHC blokk henger űrtartalma 530 cm3-re duzzadt. Az erőforrás könnyebb lett. Kovácsolt alumínium dugattyúk, optimalizált szelepvezérlés, könnyű alumínium kiegyensúlyozó tengely, új kuplung és áttételezés járult hozzá ahhoz, hogy a forgatónyomatéka 10%-kal magasabb lett mint az elődé, emellett jóval alacsonyabb fordulaton, korábbi 6500 helyett már 5250 percenkénti fordulatnál rendelkezésünkre bocsátja

azt.

A 30 cm3-rel nagyobb blokk nem csak nyomatékában, de teljesítményében is erősebb lett elődjénél, korábbi 42,9 lóerővel szemben a 2012-es TMAX-nál 45,9 lóerő szerepel a maximális teljesítmény adatok között.

A gyár állítása szerint a módosítások finomabb gázreakciót és 40 – 90 km/h-s tartományban jóval lendületesebb közlekedést ígér.

A kevlár a széria gyártásban használt leginkább ellenállóbb és tartósabb darab. A fékek is változtak. Hátulra nagyobb, 282 mm-es átmérőjű tárcsafék került. A kategóriájában eddig sem kritizált tömegét még 4 kg-mal csökkentették.

Teljesen új design

A 2009-ben módosult design most több helyen átdolgozták. A korábbi kerek idomzat helyett, sportos, agresszív vonásokat sugalló szögletes formákat láthatunk a TMAX-on. Az új design jól áll a sportrobogónak, most mindinkább a sportos feelinget, a dinamikus közlekedést hangsúlyozza külsejével, amit egy maxi sportrobogót vásárló közönség el is várhat az

iwatai designerektől.

Új megoldások

A meghajtást a robogó oldalán jól látható kevlárból készült szíj hajtással oldották meg.

Hozzászólások