Z1000- A VADON HÍVÓ SZAVA

Agresszív, és küldetése, hogy kiharcolja uralmát a Supernaked osztályban.

Az új Kawasaki Z1000 őszinte, megalkuvást nem ismerő, de mindenek felett igazán egyedi, a Kawasaki Z sorozat továbbfejlesztésének, a Sugomi dizájn legletisztultabb motorja.

Egyszerűen fogalmazva, a Sugomi filozófia – mellyel először a Z800 és Z800e motoroknál találkozhattunk – magában foglalja a stílus és a mérnöki szemlélet ötvözetét. Olyan hangzatos kifejezések, mint a megdöbbentő, izzasztó jelenlét, félelmet sugárzó, mind mind jól tükrözik azt a sokrétűséget, amit a Z megtervezése jelentett.
Még egyszerűbben, a Sugomi filozófia lényege, hogy a motorozást – a tapaszt motoros számára – egyszerre tegye vizuális és technikai élménnyé.

Lecsupaszítva, lemeztelenítve a Z sorozat legújabb tagja kiválóan érvényre juttatja a Sugomi tervezési filozófiát, kiemelve azt a félelmet sugárzó karaktert, mely annyira meghatározza a Kawasaki Z irányt. A dinamikus külsőn túl az új Z1000-n számost további vonzó újítást fedezhetünk fel.
Rendkívül hatékony, éppen csak az érintsére is reagáló Tokico monoblokk féknyergek az egyik legnyilvánvalóbb újdonság a Z-n.
Nem csak a látványa, hanem a teljesítménye is lenyűgöző a radiálisan szerelt féknyeregnek és a radiális működésű főfékhengernek, melyek a „hullámos” féktárcsán át teszik a Kawasaki Z1000-t a kategóriáján belül a legjobb fékhatású motorrá.

2012-Kawasaki-Z1000c 2012-Kawasaki-Z1000a 2012-Kawasaki-Z1000d

A Big Piston és Separate Function rendszert ötvöző villák finomhangolásának köszönhetően a motor könnyedén megbirkózik az ultrasportos versenyszituációkkal, és a nyugodt városi motorozással is. A motor elején található keskeny fejidom agresszív kisugárzást kölcsönöz a járműnek, amit tovább fokoznak a LED fényszórók.
A Kawasaki most először alkalmazza a Kawasaki LED technikájú, kompakt, energiatakarékos, hosszú élettartamú fényszóró egységet, melynél a belső két izzó a tompított világítást biztosítja, mind a négy izzó használata pedig a távolsági fényt.
A Z erő még magasabb szintre lépett. Az új Z1000-ben megtestesül az eddigi legnagyobb lóerő, nyomaték, és a valaha volt leggyorsabb gázreakció.

A nagyobb teljesítmény ma már nem csupán vágy, hanem meg is valósult az új Z1000-ben. Az átdolgozott ECU beállítások és a vezérműtengely, valamint olyan további átalakítások, mint az újjáformált henger kialakítás, hozzásegítik a motort, hogy nagyon alacsony fordulatszámról óriási nyomatékkal érje el a csúcsteljesítményét.
A motorozás egyedi élményét fokozza az új légszűrő rezonátor, mely „üvöltő” hanggal járul hozzá a sebesség érzetének fokozásához.

A japán „Supernaked” stílussal teljesen összhangban, a ragadozó nagymacskák által ihlette forma adja a Z1000 csábító külsejét. Ennek része a döntött üléspozíció, a széles alumínium kormány, a stílusos tükrök, valamint a továbbfejlesztett LCD kijelző.

A legendás Z1-t felidéző módon a legújabb Z büszkén viseli a négycsöves kipufogó rendszerét, mely megalkuvást nem ismerő kisugárzásával igazán karakteressé teszi az „izomgép” hátsó részét. A rövid dobok hagyta nyitott tér kihangsúlyozásával, a szögletes hátsó idomokkal, valamint a karakteres LED lámpával, a 2014-esZ1000 – magában ötvözi a Sugomi filozófia lényegét – kész válaszolni a Vadon Hívó Szavára.
Yasushi Kawakami, a Kawasaki Motors Europe ügyvezető igazgatója szerint, az új Z1000jelentős lépés a tervezés és márkaérték megteremtésében.

„A Kawasaki egyik legfontosabb szereplője a „Supernaked” kategóriának, köszönhetően többek között az olyan motornak, mint a Z750, amely kategóriájának legjobban értékesítetett motorja volt az európai piacon az ezt megelőző évben. Hisszük, hogy az egyedi Sugomi tervezési filozófiai megközelítéssel, a legújabb Z1000 is vonzóvá tud válni az egyre növekvő számú olyan motorosok körében, akiknek van érzékük az ilyen típusú gépekhez, s többek között fontos számukra, hogy motoruk egyedi és tetszetős legyen.”

Hozzászólások