A Mazda a Pekingi Autószalonon mutatta be legújabb modelljét, mely sokak meglepetésére nem egy újabb unalmas, divatos SUV, hanem egy látványos szedán, a Mazda EZ-6.
A közel 5 méter hosszú Mazda EZ-6 tulajdonképpen nem más, mint a komoly múltú Mazda 6 elektromos hajtásláncú örököse.

A kupé stílusú EZ-6 keret nélküli ajtókkal, panoráma tetőablakkal, kényelmes ülésekkel és modern műszerfallal büszkélkedhet, 4,92 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,48 méter magas.
Noha még szerepel a Mazda konfigurátorában, de hamarosan kifut a jelenlegi remek Mazda6 generáció, amit nem csak azért fogunk hiányolni, mert gyönyörű, hanem azért is, mert az egyik, ha nem a legjobban vezethető felső-középkategóriás szedánról és kombiról van szó. Jogos aggodalom tehát, hogy lesz-e utódja a Mazda6-nak, és bár számtalanszor, számtalan formában felmerül az utódlás kérdése, igazából egyelőre nem kaptunk rá választ, legalábbis itt Európában. Kínában ugyanis bemutatkozott a Mazda EZ-6, ami egy elektromos, felső-középkategóriás szedán.
Az új Ez-6-ot nem kifejezetten a Mazda gyártja majd, hanem egy japán és egy kínai gyártóból összehozott közös vállalat, a Changan-Mazda. A fejlesztés is közös volt, így nem csoda, hogy a kínai gyártó egyik platformjára, az EPA1-re kerül az új Mazda. Ugyanezzel dolgozik egyébként a Deepal SL03 is, ami sok elemében hasonlít az új EZ-6-ra.
A kínai–japán Changan Mazda vegyesvállalat által kifejlesztett hátsókerék-hajtású EZ-6 600 kilométeres hatótávval kecsegtet, a hatótávnövelő funkciós változattal pedig akár 1000 kilométeres távolságot is meg lehet tenni egy töltéssel. Közeli rokonsága miatt valószínűleg a Deepal SL03 hajtásláncait kaphatja meg, amit jelenleg 58,9 kWh-s, valamint 66,8 kWh-s akkumulátorokkal kínálnak, míg a 215 vagy akár 255 lóerős villanymotorok a hátsó tengelyt hajtják. A dizájn felismerhetően Mazda, odabent viszont hozza a modern kínai autók átlagát, például egy 14,6-colos infotainment kijelzővel, ami leuralja a minimalista belteret. Gyártását év vége felé kezdhetik meg.
A Mazda elmondta, hogy sok figyelmet fordítottak az aktív és passzív biztonsági felszerelésekre. Az autó a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket kapta meg akár biztonságról, akár kényelemről legyen szó. Az új Mazda EZ-6-ot már idén elkezdenék gyártani és árusítani Kínában. Hogy Európába elhozzák-e, azt egyelőre nem tudni. Az egyik erre utaló nyom az, hogy nemrég levédették itt a Mazda 6e nevet.