Mazda CX-90 – nagyobb, erősebb, elegánsabb

Mazda CX-90 – nagyobb, erősebb, elegánsabb

A tervek szerint a Mazda 2023 végéig a nagy padlólemezre épülő autói közül négy modellt vezet be a globális piacra, ahol jelenleg a szabadidő-autók leginkább keresettek. A tavaly bemutatott CX-60 után az Egyesül Államokban bemutatásra került a Mazda legújabb szabadidő-autója a CX-90, ami a Magyarországon és természetesen márkakereskedésünkben is kapható CX-60 nagytestvérének tekinthető.

Nagyobb, erősebb, elegánsabb

A CX-60 volt az első olyan modell, ami a Mazda teljesen újonnan fejlesztett, hátsókerék-hajtású, hosszmotoros platformjára épült. A CX-90-esnek is ez a platform fogja az alapját adni. Dizájn elemekben szintén rendkívül hasonlítanak, kívülről ugyan néhány részlet változtatásra került, belső tekintetében a legtöbb elemet szinte változatlanul vették át a CX-60-ból. A hagyományos japán esztétika által ihletett fényűző és kényelmes érzés mindhárom üléssorban megjelenik. A Nappa bőr, a fa és a többtónusú szövet mindegyike harmonikusan illeszkedik egymáshoz. Példa erre a műszerfalon lévő jellegzetes szövet, amelyet függőöltésekkel kötnek össze, amelyet kifejezetten a kézi könyvkötés és a Kumihimo néven ismert bonyolult japán szövési technika ihletett.
Az új CX-90 azonban mérete tekintetében sokkal nagyobb, így már egy harmadik üléssort is el tudott helyezni benne a gyártó. A harmadik sor felszereltségtől függően két vagy három személy számára lett tervezve és saját légkondicionáló nyílásokkal lett ellátva. A nagy platform szélesebb karosszériát és sárvédőket, valamint hosszabb tengelytávot tesz lehetővé, kiemelve a Mazda CX-90 erős kiállását, és még jobban kiemeli a teljesítményérzetet.

Nagyon hasonló a műszaki tartalom is a két autó között, a CX-90 ugyanis a CX-60-ban megismert plug-in hibrid hajtást kapta meg a már ismert 2,5 literes benzinmotorral és egy villanymotorral, melyek együttes teljesítménye 327 lóerő és 500 Nm a maximum nyomatéka. Emellett egy 340 lóerővel és 502 Nm nyomatékkal rendelkező sorhatos turbómotor és egy 3,3 literes turbófeltöltős 254 lóerővel és 550 Nm nyomatékú sorhatos dízelmotor is választható lesz majd. Mivel egy 48 voltos mild hibrid hajtásláncról van szó, a kiegészítő elektromotor a váltó és a benzinmotor közé helyezve, hogy minél jobban tudjon segíteni az elindulásban és a kigyorsításokban. A hosszában beépített motorokhoz a Mazda új automata váltót is fejlesztett, mely nyolc sebességgel támogatja a kényelmes utazást. A CX-90 megkapta az MX-5-ban már megismert Kinematic Posture Control névre keresztelt rendszert, amely az oldaldőlést igyekszik szabályozni azzal, hogy képes valós időben kiszámolni a hátsó tengelyen forgó kerekek sebességkülönbségét és apró fékezésekkel beavatkozik a belső hátsó keréknél, amennyiben szükséges.
Az új zászlóshajó idén tavasszal mutatkozik be az Egyesült Államokban és Ausztráliában, vele együtt érkezik egy teljesen szín, az Artisan Red fantázianevű bordó árnyalat, amelyet 21 colos gyémánt csiszolású felnik és a Mazda megszokott Kodo dizájnja kísérnek.

Mazda CX-90 – A japán gyártó új zászlóshajója.

Hatótáv- és fogyasztás adatok nemsokára várhatóak, hiszen már 2023 tavaszán megkezdik a Mazda CX-90 forgalmazását Észak-Amerikában. A világpiac, és így a számunkra készülő 3 üléssoros CX-80-as bemutatkozása még az idén várható, mely természetesen szalonunkban is megvásárolható lesz.
További információért keresse kollégáinkat: www.zakarauto.hu

Galéria:

Hozzászólások