MazdaCX-5 – Az év autója ’KODO’ stílusban

A japán ‘Év Autója Bizottság’ 2012.november 29.-én bejelentette, hogy a Mazda Motor Corporation kompakt szabadidőjárművét, a CX-5 modellt választották meg a 2012-13. Év Autójának.

’KODO’ azaz a Mozgás lelke. A kifinomult élénkséget, végletekig hangolt dinamizmust hirdető formaterv egy áldozatára ugrani készülő gepárdot idéz.

A CX-5 volt a Mazda első olyan modellje, amely a márka SKYACTIV technológiáinak teljes spektrumát alkalmazta, az új motoroktól a sebességváltókig, a karosszériától a futóműig.  A Skyactiv a Mazda újgenerációs technológiájának gyűjtőneve. Magában foglalja a SKYACTIV-G benzinmotort, a SKYACTIV-D dízelmotort, a SKYACTIV-DRIVE automata sebességváltót, a SKYACTIV-MT kézi kapcsolású sebességváltót, a nagy teljesítményű, kistömegű SKYACTIV-CHASSIS futóművet, valamint a könnyű, igen merev SKYACTIV-BODY karosszériát A modell kiszámítható, kifinomult vezethetőséget nyújt, kiemelkedő környezetvédelmi és biztonsági teljesítmény mellett. A CX-5 fedélzetén megtalálható a Mazda újgenerációs SKYACTIV-D tiszta üzemű dízelmotorja, amely egy nagy teljesítményű benzinmotorhoz mérhető, lehengerlő menetteljesítményt nyújt, hála 420 Nm maximális forgatónyomatékának – ugyanakkor a szabadidőjárművek kategóriájában utolérhetetlen, 4,6 l/100km üzemanyag-fogyasztással és csupán 119 g/km CO2-kibocsátással büszkélkedhet. A CX-5 értékesítése 2012. februárjában vette kezdetét, és az azóta eltelt mintegy 9 hónap alatt a Mazda Japánban 37.000, Európában pedig több mint 33.000 megrendelést vett fel az autóra.

Az idei Japán Év Autója  versenyre bármely olyan személygépkocsi benevezhetett, amelyet 2011. november 1. és 2012. október 31. között vezettek- vagy mutattak be a japán piacon, és amelynek várható éves eladásai meghaladják az 500 darabot. A CX-5-tel együtt a mai napig négy Mazda modell nyerte el a megtisztelő Év Autója címet, legutóbb az MX-5 2005-ben.

 

Vadássz együtt a gepárddal, úttalan utakon!Teszteld velünk!


 

 

 

Hozzászólások