A Kia rekordévet zárt 2021-ben

A Kia Magyarország 2021-ben rekordévet tudhat magáénak, hiszen a 4. helyen zárt a személyautó piacon. 7,5%-os piaci részesdéssel most először szerepel a legjobb öt márka között. Ezek mellett a Kia e-Niro 2020 után 2021-ben is Magyarország legnépszerűbb elektromos autója lett.

Az előző évhez képest Magyarországon a Kia a legnagyobb értékesítési növekedést érte el a személyautó piacon. Az összességében 4,77%-kal csökkent piacon a Kia 45%-os növekedést ért el, így a második legnagyobb piaci rész növekedést tudhatja magáénak 2021-ben: 4,9%-ról 7,5%-ra nőtt. A Kia Ceed modell volt a legnépszerűbb a „C” szegmensben, így a Ceed a harmadik legnépszerűbb modell a teljes magyar személyautó piacon.

A Kia Ceed a harmadik legnépszerűbb modell a teljes magyar személyautó piacon.

A magán vásárlók piacán a Kia a harmadik legnépszerűbb márka 10,9 %-os piaci részesedéssel 2021-ben. 2020-hoz képest a 25%-kal csökkenő magán piacon a Kia 21,8%-kal tudta növelni eladásait, így a magán szegmensben egyértelműen a Kia produkálta a legnagyobb növekedést az előző évhez képest. Lenyűgöző eredmény, hogy a magán piacon a C szegmensben a Ceed toronymagasan a legkedveltebb modell 24,5%-os piaci részesedéssel, vagyis minden negyedik autó a C szegmens magán vásárlói között Kia Ceed. A C-SUV szegmens magánvásárlói között a Kia Sportage a második legkedveltebb modell lett.

A céges vásárlások terén a Kia előrelépett a 10. helyről a 7. helyre, ebben a kategóriában is a legnagyobb növekedést mutatta a Kia. Az összpiac 7,9%-kal bővült, míg a Kia 70,2%-os növekedést ért el. Itt a Ceed a C szegmensben a második legkedveltebb modell lett.

A Sportage modellből adta el a legtöbbet a Kia.

A globális piacon a Kia Corporation 6,5%-os növekedést ért el, összesen 2.777.056 db új Kia talált gazdára 2021-ben, a Koreán kívüli piacon az előző évhez képest 9,1%-os növekedést ért el, 2.242.040 darab új Kiát helyeztek forgalomba. Legtöbbet a Sportage modellből adtak el, 363.630 darabot.
A 2022-es évre a Kia globális eladási célja 3.15 millió darab (562.000 a koreai, 2,59 millió a Koreán kívüli piacokon).
A márka fenn kívánja tartani növekedésének lendületét, ennek kulcsa a felmerülő problémák és veszteségek hatékony kezelése mellett a gyártásszervezés optimalizálása, valamint az elektromos járművek globális piacán való vezető szerep elérése, a márka egyedi villamosított palettája révén. A Kia fenntartható mobilitásba vetett hitének bizonyítékaként több jelentős újdonság is érkezik idén, például az EV6 GT és az új Niro.

Forrás

Hozzászólások