A Wankel motor újra szárnyal – MX-30 R-EV!

A Wankel motor újra szárnyal – MX-30 R-EV!

11 év után ismét feltámasztja a Mazda a legendás Wankel motorját, mely közel 700 kilométeres hatótávot biztosít a hatótávnövelős MX-30 R-EV-nek! Ezzel a konstrukcióval a Mazda MX-30 R-EV egyedülálló Magyarországon és a világpiacon is. A Felix Wankel által kifejlesztett bolygódugattyús motor különlegessége, hogy a dugattyú a hagyományos belső égésű motoroktól eltérően nem fel-le mozog, hanem egy különleges formájú hengerben speciális forgómozgást végez. 2012-ben az emissziós kibocsátási szabályok szigorítása miatt a Mazda úgy döntött, hogy leállítja a Wankel motorok gyártását, amely most újult erővel, jobb hatékonysággal és kiváló megbízhatósággal tér vissza.

Visszatér a legendás Wankel motor a Mazda MX-30 R-EV modellben!

Méretben nincs különbség a tisztán elektromos és a hatótávnövelős Mazda MX-30 között, 4395 mm hosszú, 1795 mm széles, 1555 mm magas és 2655 mm tengelytávolságú autó illik a ma oly divatos crossoverek közé. Egyedül a tanksapka fedél és az első kerékjárati ív mellett található bolygódugattyús embléma árulkodik az újfajta hajtásláncról.
A 215/55 R18-as kerekek két új könnyűfém felnivel is választhatóak, illetve egy egyedi fekete/mélyvörös fényezés is kiemeli az autót az elektromos társai közül. Az Edition R továbbá egyedi kulcsot, dombornyomott logós üléstámlát, illetve speciális szőnyeget is kapott.

A Mazda és Wankel motor története hosszú időre nyúlik vissza.

Az utastér szinte megszólalásig hasonló az elektromos modellhez képest, a minőség átlag feletti, felszereltségtől függően parafabetétekkel és világos üléskárpittal kiegészítve rendkívül elegáns. A kezelőszervek logikusak, finoman működnek, minden egyértelmű és kézre esik. A multifunkciós kormány remek fogású, a mögötte elhelyezett váltófülekkel a motorfék erőssége állítható öt fokozatban.

Lenyűgözően minőségi, letisztult és a legapróbb részletekig kidolgozott utastér.

Hátul inkább a gyerekeknek szól az MX-30, magasabb felnőtteknek talán szűkös a tér. A különleges ajtónyitású, apró háromszögablakok mögötti helykínálat kissé szűkösnek mondható ebben a kategóriában.

A Mazda MX-30 R-EV egyedülállóságát tovább fokozzák a Freestyle stílusban nyíló ajtók.

A csomagtér változatlanul 350-1155 literes, újdonság az itt elhelyezett elektromos kimenet, melynek révén akár 1500 W-os elektromos fogyasztók is működtethetők. Ennek köszönhetően a vehicle to load (V2L) funkcióval egészen addig van elektromos áramunk, amíg van benzin a tankban.
A 830 köbcentiméteres egytárcsás Wankel motor 75 lóerős teljesítményű, illetve 117 Nm nyomatékú, de fontos tudni, hogy sosem hajtja közvetlen módon az első kerekeket. A motor közvetlen befecskendezéses, hogy a benzin-levegő keverék nagy része ne az égéstér hátsó részében landoljon, mert ott nem tudna teljesen elégni, ennek köszönhetően teljesíti az Euro 6D norma előírásait. Míg az elektromos Mazda MX-30 145 lóerős, az R-EV-t hajtó villanymotor 170 lóerős.
Az eredetileg 310 kilós, folyadékhűtésű akkut nem egyszerűen megfelezte a gyártó, kialakításban is más lett az új akkumulátor csomag. Az akkumulátor bruttó kapacitása 35,5-ről lényegében a felére, 17,8 kWh-ra csökkent, a felszabadult helyre pedig bekerült egy 50 literes üzemanyagtartály. Egyenáramon 36 kilowattal tölthető a telep, így 25-30 perc alatt teljesen feltölthető.
A Mazda 680 kilométeres teljes hatótávolságot ígér, melyből 85 kilométert tesz ki a tisztán elektromos hatótáv.

Mazda MX-30 R-EV felépítése

Eredetileg fix fordulatszámú megoldásban gondolkoztak a japán mérnökök, de végül a vezetési élményt némileg jobban támogató, a gázpedál lenyomásának hatására bizonyos keretek között változó fordulatszám lett a befutó. A főtengely percenkénti fordulatszáma 2000 és 4500 között változik, és az utastérbe ennek köszönhetően a semmi máshoz nem hasonlítható Wankel-hangok szűrődnek be.
A gyorsulás 100-ra 9,1 mp, ami jobb az elektromos verzió 9,7 másodpercénél, az országúti előzések is gyorsan, biztonságosan megoldhatóak vele.

Ez a különleges autó már most előrendelhető hat év vagy 150 000 km garanciával, Prime-Line felszereltség szinten már 13 600 000 Ft-ért. Jövő januárban pedig már élőben is kipróbálható lesz szalonunkban!

AJÁNLATKÉRÉS

Hozzászólások