Bemutatták az új Wankel-motoros Mazdát

A mai napon debütál az új Wankel motoros Mazda. A japán gyártó a brüsszeli autószalonon tartja az új MX-30 e-Skyactiv R-EV modell világpremierjét, melybe közel egy évtized elteltével ismét bekerült a legendás Wankel motor, bár kicsit másképp, mint ahogy azt a legtöbben várták.

A Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV plug-in hibrid egy bolygódugattyús motort használ generátorként, így az MX-30-ba a Wankel motor hatótávnövelő funkcióval tért vissza.
Az MX-30 e-Skyactiv R-EV egy soros plug-in hybrid továbbra is ugyanazokat a vásárlói értékeket kínálja, mint az eredeti MX-30, ugyanakkor gondtalanságot biztosít az elektromos autózás közben. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV 85 km-es akkumulátoros elektromos hatótávja elegendő a mindennapi vezetési igényekhez, nagy távolságok megtétele esetén pedig bizonyos esetekben a bolygódugattyús motor is bekapcsol. A teljes hatótáv során az autó mindvégig elektromos hajtással működik.

Wankel motor

A Mazda egyrotoros Wankel-motort épített be a hatótáv növelésére, kihasználva a bolygódugattyús motor egyedülálló képességét, hogy egy kis hajtóművel képes a szükséges teljesítményt előállítani. Az újonnan kifejlesztett bolygódugattyús motor a generátor és az elektromotor mellett található a motortérben, az akkupakk a padlóban kapott helyet. A kompakt elektromos erőforrás egy 17,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorral és egy 50 literes benzintankkal egészül ki, mely egy soros plug-in hybrid rendszert eredményez, rendkívül versenyképes teljes hatótávval.

Az MX-30 e-Skyactiv R-EV az aktív életmódot folytató ügyfeleinket is támogatja azáltal, hogy olyan funkciókat kínál, mint a normál 2- vagy 3-fázisú váltakozó áramú töltéssel és a gyors egyenáramú töltéssel való kompatibilitás, az 1500 W-os tápegység és a három vezetési mód (Normal, EV és Charge), melyek a különböző vezetési helyzetekben alkalmazhatók. A Mazda MX-30 11 kW-os oszlopról kevesebb, mint 2 óra alatt feltölt. Sőt, erőteljes, 122 kW-os elektromos motorjával még enyhén jobb menetteljesítményt is nyújt, mint az MX-30 BEV. Tisztán elektromos üzemmódban 168 lóerővel és 260 Nm-rel rendelkezik. Ha az elektromos hatótáv nem lenne elég, akkor meghajtásként a közvetlen befecskendezéses, 76 lóerős, 116 Nm-es benzinmotor szolgál. Az elektromos motor és a benzinmotor együtt 600 km feletti hatótávot kínál, ami elegendő a hosszabb utakra is.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV Edition R

A Brüsszeli Autószalonon bemutatott Edition R egy különleges széria, amely akkor lesz elérhető, amikor az MX-30 e-Skyactiv R-EV forgalomba kerül. Az Edition R dizájn Maroon Rouge Metallic felülettel rendelkezik – megidézve az első személyautónk, a Mazda R360 Coupé tetőszínét –, mely exkluzív külső színként jelenik meg a tető oldalvonalait kihangsúlyozva. A karosszéria többi része és az autóbelső fekete színű. Az Edition R olyan egyedi designelemeket is felvonultat, mint például a padlószőnyegekbe varrt és az ülések fejtámláira dombornyomott rotor alakú embléma.

Hozzászólások