Boldog születésnapot, Mazda MX-5!

BOLDOG 35. SZÜLETÉSNAPOT, MAZDA MX-5!

• A roadstert újra feltalálják: a Mazda MX-5 1989. február 9-én ünnepelte világpremierjét
• Gyártási rekord: több mint 1,2 millió Mazda MX-5 épült négy generáción keresztül
• Mazda MX-5 2024: széles körű frissítés a még örömtelibb vezetésért

35 éves a legendás roadster.

Az autós világot lenyűgözte, az elérhető roadsterek rajongói pedig el voltak ragadtatva: február 9-én, 35 évvel ezelőtt debütált a Mazda MX-5 a Chicagói Autószalonon.

A klasszikus hátsókerék-hajtású sportautóként épített, de az optimális hosszanti súlyelosztás érdekében, forradalmi középmotoros elrendezéssel ellátott japán roadster újjáélesztett egy akkoriban szinte kihalófélben lévő autószegmenst. A kompakt és könnyű Mazda MX-5 újradefiniálta a nyitott tetős autózás örömét. A Mazda mérnökei mindezt a hagyományos japán Jinba-Ittai filozófiát követve érték el, amely a ló és lovasa közti harmonikus egységet fejezi ki. A Mazda MX-5 esetében ez a vezető és a roadster közötti szoros köteléket jelenti, amely egyensúlyt, agilitást és könnyedséget biztosít. Az MX-5 az évek során számos díjat és elismerést szerzett, amelyek továbbra is bizonyítják kiválóságát.

A világ nem tud betelni az ikonikus designnal rendelkező Mazda MX-5-tel, amely a vezetés színtiszta örömét nyújtva, négy generáció óta (NA, NB, NC, és az új ND) folyamatosan fejlődik. A Mazda MX-5 legújabb kiadása 2016 óta nyújt örömteli vezetést a nyitott tetős autózás rajongóinak: az RF változat izgalmas fastback designnal és elektromosan nyitható, keménytetős rendszerrel rendelkezik a puhatetős roadster modell mellett. A Mazda MX-5 teljes gyártási volumene a hirosimai Ujina üzemben most érte el az 1 256 745 darabos rekordot. Ebből 533 301 darab (a teljes volumen több mint 40 százaléka) Észak-Amerikában került értékesítésre Mazda Miata néven, ezt követi Európa, ahol 391 503 Mazda MX-5-öt adtak el. A hazai, japán piacon 225 510 darabot regisztráltak a sportautóból, az ikonikus Mazda Roadster néven, ami a kezdetekben a Eunos Roadster név alatt futott.

1989-ben mutatták be a Mazda MX-5 modellt.

Ma, a 35. születésnapján, a Mazda MX-5 láthatóan több ponton is korszerűbbé vált, frissültek az első és hátsó lámpák, megújult az információs és szórakoztató rendszer a jobb csatlakoztathatóság érdekében, a Jinba-Ittai filozófia pedig még hatékonyabban érvényesül. Az új Track mód lehetővé teszi, hogy a vezető még inkább kézben tartsa az irányítást a legendás sportautóban, továbbá együttműködik a szoftveralapú Kinematikai Helyzetszabályozással (KPC), amely még nagyobb menetstabilitást biztosít a kanyarokban. A 135 kW/184 LE teljesítményű, 2,0 literes Skyactiv-G motorral felszerelt 2024-es Mazda MX-5 (WLTP üzemanyag-fogyasztás: 6,8 l/100 km, WLTP CO₂-kibocsátás: 153 g/km) alapfelszereltségének része az aszimmetrikus önzáró differenciálmű. A motorválasztékban szerepel még egy 97 kW/132 LE teljesítményű, 1,5 literes Skyactiv-G, amelynek WLTP-fogyasztása 6,3 l/100 km, WLTP CO₂-kibocsátása pedig 142 g/km.

A 2024-es Mazda MX-5 klasszikus puhatetős roadsterként vagy RF változatban, merev, nyitható keménytetővel kapható, és garantálja a vezetés színtiszta örömét, hiszen ez a pehelysúlyú legenda fürgén, kényelmesen és biztonságosan veszi a kanyarokat.

Forrás: Mazda Magyarország

Hozzászólások