Érkezik: Kia XCeed és Ceed SW plug-in hibrid változata

A Kia bemutatta az XCeed és a Ceed Sportswagon zöld rendszámos, konnektorról is tölthető, alacsony fogyasztású, elektromos változatát. A két új modell európai bevezetése 2020 elejére várható, így a Kia elektromos hajtásláncú autói a kompakt családi autók kategóriájában is megjelennek.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője nyilatkozata szerint 2019. első félévében már minden hetedik Kia legalább részben elektromos hajtáslánccal talált gazdára, és ez az arány csak növekedhet.

Az új modellek elérhetőek lesznek egy 1,6-os ‘Kappa’ sorozatú négyhengeres GDI (közvetlen befecskendezéses, szívó) benzinmotoron és 44,5 kW-os (61 lóerős) villanymotoron alapuló hajtáslánccal. A hibrid Ceedek 8,9 kWh-ás akkumulátort kapnak, a hajtás összteljesítménye 141 LE, forgatónyomatéka 265 Nm, ezzel a Ceed Sportswagon 10,8, az XCeed pedig 11,0 s alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A hajtáslánchoz hatfokozatú duplakuplungos váltó tartozik, mely hatékonyabban működik, a benzinmotor és az elektromos motor párhuzamosan hajt be rá, így minimális az energiaveszteség. A regeneratív fékrendszernek köszönhetően a plug-in hibridek lassításkor, akár motorfékkel, akár fékezéskor töltik az akkumulátort, ezzel nem csak üzemanyagot takarítanak meg, de a fékeket is kímélik. A fékezés során alkalmazott energiavisszanyerő rendszerrel az akkumulátor kapacitása 60 kilométer megtételét teszi lehetővé tisztán elektromos hajtással.

60 kilométeres emissziómentes hatótáv.

A Hibrid hajtású rendszerhez kapcsolódik egy Virtual Engine Sound System nevű rendszer, mely hangjelzéssel figyelmezteti a gyalogosokat a közeledő autóra tisztán elektromos üzemmódban, valamint tolatáskor és alacsony sebességnél is.
A hibrid XCeed és Ceed kombi a benzines/dízeles motorral rendelkező változatokhoz képest megjelenésben is mutatnak némi különbséget. Megjelenik a modelleken az Eco plug-in felirat, valamint mindkettő modell új, zárt tigrisorr hűtőmaszkot kapott, ez már önmagában is csökkenti a légellenállást. A Ceed Sportswagon megkapta a GT-line lökhárítóit, mely alacsonyabb légellenállást, sportosabb megjelenést eredményez. A töltőcsatlakozó a bal első sárvédőn helyezkedik el. Új dizájn kaptak még a könnyűfémtárcsák, alapfelszereltséggel 16 colos felnik járnak, de elérhető a Ceed kombihoz a 17 colos, az XCeedhez a 18 colos tárcsák is.

Az akkumulátorok elhelyezése miatt mind az Xceed, mind a Ceed SW esetében csökkent a csomagtér mérete, SW esetében 600-ról 437 literre, Xceed esetében 426-ról 291 literre. Mindkét modellben kialakítottak egy rekeszt a padló alatt, ahová a töltőkábelt lehet rejteni.

A műszerfal tetején megtalálható a töltésjelző, amely mutatja, hogy az autó éppen töltődik-e vagy feltöltött állapotban van-e. Az autó alapfelszereltségében szerepel a 8 colos érintőképernyős kijelző, de elérhető a 10,25 colos változat is navigációval és az új UVO Connect Telematics rendszerrel. A navigációs rendszer mutatja, hogy az útvonal mentén hol van elérhető töltőállomás. Megrendelhető a Kia új, digitális 12,3 colos Supervision műszeregysége, mely a hagyományos műszereket helyettesíti. A Kia „Driver Only” üzemmódja segítségével csökkenthető a rendszer energiafelhasználása, mivel bekapcsolásával csak a vezetőhöz legközelebb eső szellőzőnyílásokat működteti. Mindkét modellhez elérhető lesz egy vontatási csomag, mely tartalmaz egy vonóhorgot, illetve vontatási kapacitást.

Az XCeed és Ceed Sportswagon plug-in hibrid változatára is vonatkozni fog a Kia 7 év/150.000 km garancia, mely az akkumulátorra és a villanymotorra is kiterjed. Az autók a Kia zsolnai gyárában fognak készülni, ezek lesznek az első Európában gyártott hibrid Kia modellek. Az új modellek értékesítése 2020 elején indul.

Hozzászólások