Erősebb, takarékosabb, zöldebb: dízelmotorok

Az utóbbi időben az újautó-piacon egyértelműen a benzines autók térnyerése érezhető, több gyártónál már el is tűntek a dízel meghajtású járművek: a Porsche két nagytestű autója már nem rendelhető dízelmotorral, pedig ezeket korábban nehezebb volt eladni nagy térfogatú benzinmotorokkal.
A 2020 januárjában hatályba lépő CO2 kibocsátási norma következtében az európai piac várhatóan elmozdul majd a dízelmotoros gépjárművek irányába, hiszen ezeknek a szén-dioxid kibocsátása is alacsonyabb, így áruk is kedvezőbb lesz (mivel kevesebb lesz rajta a büntetés).

Az újabb technológiákkal megalkotott dízelmotorok előnyös tulajdonságai közül kiemelendő, hogy környezet-barátabbak, alacsonyabb a fogyasztásuk és nyomatékosabbak.

1. Zöldebb:
Az új Euro 6d TEMP környezetvédelmi besorolással rendelkező dízelmotoroknak alacsonyabb a károsanyag-kibocsátása, mint benzines társaiknak.
Egy 1.6 T-GDI 2WD benzinmotor CO2 kibocsátása 172 és 186 g/km között van, ugyanez egy 1.6 CRDi 2WD dízelnél 151 és 166 g/km érték között van, így akár 35 g/km is lehet a különbség. Ez alapján 20 000 km évi futásteljesítménnyel számolva akár 700 000 g/km-rel több károsanyagot bocsát ki a fent említett benzinhajtású motor.

2. Takarékosabb:
A dízel erőforrások megbízhatóbbnak bizonyultak, nem véletlen választják például a taxisok is ezt a meghajtást: alacsonyabb a fogyasztásuk, élettartamuk pedig nagyobb, mint a benzineseké.
A fentebb példaként használt két motornál maradva megvizsgálhatjuk a fogyasztásukat is. A beznines változat átlagfogyasztása 7,6 és 8,2 //100 km között mozgott, míg a dízelnél 5,8 és 6,4 l/100 km között alakult a fogyasztás.

3. Nyomatékosabb:
A legújabb technológiájú dízelmotorok sokkal dinamikusabb menettulajdonsággal rendelkeznek, erősebbek, mint benzin meghajtású társaik.
A korábban említett motoroknál maradva az 1.6-os benzines változat nyomatéka 265 Nm, míg dízel társáé 320 Nm.

Hozzászólások