Kényelmes és élvezetes vezetés az új Kia Niro-val

A Kia alapjaiban gondolta újra a Niro modellt, egy teljesen új, modern és környezettudatos crossovert alkotott. Háromféle villamosított hajtáslánccal és stílusos, határozott megjelenéssel érkezik hamarosan a Kia népszerű városi terepjárója.

A legfejlettebb vezetéstámogató rendszerekkel érkezik az új Kia Niro.

Az új Niro valamennyi változata a márka K jelű padlólemezének új generációjára épül. Ez a szerkezet többirányú ütközési-energia elvezetési képességekkel bír, többféle futómű-, és kormányzási karakterisztika alkalmazását is lehetővé teszi, valamint az utastér mérete is nagyobb. A K padló többféle hajtáslánci akkumulátor befogadására alkalmas: a hibrid és a plug-in hibrid akkuját a hátsó ülések alá, az EV változatát pedig a padló középső részébe építik be. Mindkettő megoldás eredményeképp ideális az első-hátsó tömegeloszlás, ami javítja a menetdinamikai jellemzőket és a lengéskényelmet. A Niro EV padlólemezbe épített akkumulátora csökkenti az autó súlypont magasságát, ami pozitívan hat a kanyartulajdonságokra.

Kényelmes, élvezetes vezetést kínál a Kia Niro.

Az új Kia Niro felfüggesztése elől MacPherson, hátul oldalankénti négylengőkaros kialakítású. Csillapítási és rugózási jellemzőit úgy állították be, hogy a vezetés ne csak biztonságos, de élvezetes is legyen. A kormányzás hangolásánál a menetstabilitáson kívül fontos szempont volt a közvetlen irányíthatóság is. Az első futómű új, osztott kialakítású toronycsapágyai jelentősen csökkentik a kormányzási mozdulatok súrlódási ellenállását és a csillapítási karakterisztikára is jótékonyan hatnak. Mindez a kormányrásegítés új szoftverével kiegészítve különösen természetes kormányérzetet eredményez, tökéletes visszajelzések mellett.

Kia Niro 2022

Az ADAS a Kia fejlett vezetéstámogató rendszereit tartalmazza, az iparág legmagasabb szintű védelmi elektronikáival teszi tökéletesen biztonságossá az új Nirót.
A ráfutásos ütközés-elkerülő támogatás figyelmezteti a vezetőt, valamint szükség esetén akár állóra is fékezi az autót, ha veszélyes forgalmi szituációt érzékel. Az irányjelző bekapcsolásakor aktiválódik a kereszteződés asszisztens. Amennyiben szemből érkező vagy keresztirányú forgalmat észlel kanyarodáskor, a rendszer előbb figyelmeztet, majd ha a vezető nem reagál, automatikusan fékez is.

A Niro előre néző kameráján és navigációs rendszerén keresztül mutatja az aktuális sebességkorlátozásokat, az intelligens sebességkorlátozás-asszisztens a sebesség túllépésére is figyelmeztet. Az új Niro ADAS rendszerének fontos eleme a sávtartó asszisztens (LKA), a sávkövető rendszer (LFA), az autópályán vezetést támogató asszisztens (HDA), a vezetőéberség-figyelmeztetés (DAW), a távolsági fényszóró-asszisztens (HBA), a navigáció alapú adaptív sebességtartó (NSCC-C), az aktív fékezés funkcióval kiegészített holttérfigyelő (BCA), a tolatókamera (RVM) és a hátsó keresztirányú ütközés-elkerülő (RCCA) is.

Az ADAS a parkolást is megkönnyíti. A távirányítós parkolósegéddel (RSPA) az autó önállóan, egyenes vonalú parkolási mozgásokra képes, kamerái és ultrahangos érzékelői révén akár úgy is, hogy a vezető nem tartózkodik az autóban. Parkolás közben a vezetőt a parkolási ütközés-elkerülő asszisztens és az első-hátsó parkolóradar segíti. A biztonságos kiszállás-segéd arra szolgál, hogy figyelmeztesse az autóból kiszállókat amennyiben hátulról jármű érkezik. Ilyenkor a megfelelő oldali hátsó ajtó reteszelésével a rendszer is megakadályozza a kiszállást.

Új Kia Niro EV:

Forrás: Kia Magyarország

Hozzászólások