Élménybeszámoló: Kia Optima SW plug-in hibrid

Úgy alakult, hogy egy hétvégére az enyém lehetett ez a lenyűgöző, minden extrával felszerelt Kia Optima SW PHEV modell, mielőtt eladó sorba került volna. A manapság nagy népszerűségnek örvendő SUV-ok és crossoverek világából is kiemelkedik az Optima plug-in hybrid változata. A határozott, tekintélyt parancsoló és stílusos megjelenésével feltűnést kelt az utakon. A dinamikus oldalvonalakon végigfutó kék csíkok, az áramvonalas felnik és az egyedi hűtőrács jelzik, hogy nem egy sima robbanómotoros autót látunk.

Az utastér rendkívül tágas, családi autónak tökéletes választás lehet. Az első ülések elektromosan állíthatóak, fűthetőek és szellőztethetőek, a kormány is fűthető. A hátsó üléssor középső kartámasszal felszerelt és ezek az ülések is fűthetőek. Mind hátul, mind elöl kényelmes az utazás, a belső tér kialakítása igazán minőségi. Automata kétzónás klíma gondoskodik a megfelelő hőmérsékletről, a középkonzolon található vezeték nélküli töltő pedig gondoskodik arról, hogy útközben ne merüljön le a telefonunk.
Az intelligens csomagtérajtó igazán praktikus, a kulccsal a bezárt autó mögé állva, pár másodperc után magától kinyílik az ajtó. Ez igazán nagy segítség lehet, ha tele van a kezünk csomagokkal. A 8 colos navigációs rendszerrel könnyen odataláltunk úticélunkhoz, az útvonalat a kormány mögötti kijelzőn is láthattam. A kijelző mutatta még az átlagos fogyasztást, a pillanatnyi fogyasztást, a sebességet, a fékenergia visszanyerő rendszer működését, a pillanatnyi guminyomást.

Bár úgy gondoltam, hogy a parkolás nem lesz egyszerű ezzel a hosszú kombival, a vezetést segítő rendszereknek köszönhetően gyerekjátéknak bizonyult. A 360 fokos kamera által felülnézetből láttam az autót, a parkolóasszisztensnek, a tolatókamerának és az elöl-hátul-oldalt található radaroknak köszönhetően könnyű volt a kisebb helyekre is beállni. Az automata parkoló rendszerrel pedig magától képes leparkolni az autó. A parkolóhely elhagyását a hátsó keresztirányú forgalmat felügyelő rendszer teszi biztonságosabbá. Hangjelzéssel figyelmeztet tolatás közben, ha keresztirányból jármű érkezik mögöttünk.

A vezetés igazi élmény volt az Optimával, nagyon jó a gyorsulása, rendkívüli az útfekvése és még benzinmotoros üzemmódban is nagyon halk. A fékenergia visszanyerő rendszer a fékezéskor és lassításkor tölti az akkumulátort, az így szerzett energiát az autó gyorsításkor tudja hasznosítani, így instant nyomatékkal tud nagyobb sebességet elérni. Talán a „kedvenc” biztonsági rendszereim a távolságtartó tempomat és a sávtartó asszisztens volt. Egy lassabb járművet, biciklist utolérve az Optima is lelassított, a sávtartóval pedig gyakorlatilag helyettem kormányozta az autót. Szinte olyan érzésem volt, mintha önvezető autóban ülnék. Természetesen, ha a rendszer érzékelte, hogy elengedtem a kormányt, figyelmeztetett, hogy tartsam a kezem a kormányon, ha azt érzékelte, hogy fogy a figyelmem, akkor felajánlotta, hogy tartsak egy kis szünetet. A tempomat könnyedén irányítható a multifunkciós kormánykerékről, ahol beállíthatunk egy sebességlimitet is, mely fölé nem megy az autó akkor sem, ha nyomjuk a gázt: ez városi közlekedésben a legpraktikusabb, mivel igazán nehéz az 50 km/órás sebességhatárt betartani az Optimával. A Holttér-figyelő rendszer pedig sávváltás esetén hangjelzéssel figyelmeztet, ha közlekedik valaki a mellettünk lévő sávban

A Kia Optima plug-in hybrid változata rendelkezik egy 9,8 kWh-s lítium-ion akkumulátorral, mely a gyártó szerint 64 km megtételére képes, így akár teljesen elektromos autóként is a használható, ha éjszaka feltöltjük. A meghajtás része még egy 2,0 literes benzinmotor is és a hat sebességes automata váltó. A fogyasztása a hétvége során kizárólag hibrid-benzin üzemmódban 6 liter körül alakult, ami igazán kedvező a nagy hengerűrtartalom és kasztni mellett. Az autó átlagfogyasztása az eddigi 20.000 km-es futás során vegyesen elektromos és benzines módban 3,6 liter volt. Az elektromos motor egy Type2-es töltővel tölthető, kizárólag változó áramról.

Összefoglalva talán az egyik legélvezetesebb, legkényelmesebb vezetésben volt részem az Optima PHEV-vel, a legjobb szó, amivel le tudnám írni az érzéseimet az a biztonság. Kiruccanásom során a zöld rendszám előnyeit is élvezhettem, hiszen ingyenesen parkolhattam, ami pozitív csalódásként ért a zárt parkolóba behajtva.

Bátran ajánlom a Kia Optima PHEV modellt azoknak, akik biztonságos és környezettudatos társat keresnek sportos és feltűnő megjelenéssel és kényelmes, tágas belső térrel. A tesztben szereplő autó megvásárolható a Kia Zakar márkakereskedésben.

U.i.: A Plug-in hibrid modellekre érvényesíthető TAO kedvezményről itt olvashat bővebben. A Kia Zakar készleten lévő autóit a www.azonnalelviheto.hu oldalon találja meg, az elektromos autókról bővebben pedig itt olvashat.

Hozzászólások