Ő lehet a Stinger utódja?

Mindenkit rosszul érintett a hír, amikor a Kia bejelentette, hogy megszünteti a Stinger gyártását. A dél-koreai gyártó is érezte, hogy a sportos szedán kivezetésével kisebb űr keletkezett a modellpalettáján, ezt kívánja pótolni a közeljövőben.

Az a hír járja, hogy a Kia dolgozik már a Stinger teljesen elektromos utódján, a dél-koreai oldal szerint GT1 néven már el is indult a projekt. Várhatóan 2026-ban érkezik majd a villanyautó a piacra EV8 néven.

A GT1 lesz a Kia első elektromos járműve, amelyet az E-GMP-t követően (a KIA EV6, EV9, Hyundai IONIQ 5 és IONIQ 6 esetében használt) új generációs, kizárólag elektromos járművekre alkalmas platformmal (eM) szerelnek fel. Számos specifikációt árultak már el a modellről, például az akkumulátor kapacitását és az elektromos motorok teljes teljesítményét. Ez lesz a Kia eddigi legnagyobb akkumulátora, 113,2 kWh-s lesz (szemben az EV9 99,8 kWh-s akkumulátorcsomagjával). A GT1 Stinger várhatóan 700-800 km-es hatótávolságra lesz képes egyetlen töltéssel. A jelenlegi legnagyobb akkumulátor esetében a Mercedes-Benz EQS (107,8 kWh) akár 750 km-t is képes megtenni az európai világszabványú autóipari vizsgálati módszer (WLTP) szerint.

A KIA GT1 maximális teljesítménye 450 kW (612 LE) lesz a 200 kW-os első motor és egy 250 kW-os hátsó motor kombinációjának köszönhetően, így erősebb lesz, mint az EV6 GT (amelynek összteljesítménye 430 kW). A Kia más konfigurációkat is használ majd a belépő és közepes modellekhez. A belépőszintű modell egyetlen hátsó villanymotorja lesz 160 kW-os (218 LE-s), míg az AWD-modell egy további 160 kW-os motorral bővíti elöl a 320 kW-os vagy 435 LE-s teljesítményt.

Hozzászólások