Skyactiv a környezetbarát élmény

Nem számít már újdonságnak, hogy a Mazda másképp látja a dolgokat. A márka ismét egyedi megközelítéssel áll ahhoz a kihíváshoz, hogy új-generációs modelljei a valaha létezett leghatékonyabb Mazda modellekké váljanak.
Ez az új generáció a vadonatúj Mazda CX-5 modellel indul, amely idén tavasszal tör be a kompakt szabadidőjárművek egyre növekvő európai piacára. A CX-5 révén új korszak kezdődik a Mazda történetében: a SKYACTIV korszak. Ez az alapjaitól teljes egészében házon belül kifejlesztett SKYACTIV technológia a Mazda innovatív új fejlesztésű motorjainak, váltóműveinek, karosszériájának és futóművének sorát jelenti – és valamennyi új Mazda modell alapja a CX-5-tel kezdődően. Olyan autóké, amelyek megfizethetőek, vezetésük élvezetet jelent, ugyanakkor gazdaságosak és környezetbarátok is egyben.

Az adatok igencsak meggyőzőek: 4.6 l/100 km fogyasztásával és 119 g/km* CO2 kibocsátásával a CX-5 SKYACTIV-D dízelmotor a kategória egyik legkiemelkedőbb üzemanyag-gazdaságosságát és CO2 kibocsátását társítja – Európában és világszerte egyaránt. Ugyanakkor a SKYACTIV-G benzinmotorral hajtott CX-5 ugyancsak kategória-első helyezést kapott az EPA (Environmental Protection Agency – Környezetvédelmi Hatóság) közúti futásteljesítményre vonatkozó minősítésén az Egyesült Államokban.
Ezek a motorok nem az autóiparban manapság használt hagyományos módszerekre támaszkodnak, amelyek lökettérfogat-csökkentéssel vagy bonyolult elektromos megoldások alkalmazásával kívánják a motortechnológiát még környezettudatosabbá tenni. A Mazda ehelyett egy valószerűbb, és igencsak meggyőző módszert alkalmaz, amelynek eredményeképpen a SKYACTIV technológia és az új CX-5 már piaci bevezetésének kezdete előtt világszerte kezdi megszerezni a különböző szakmai díjakat.

A SKYACTIV technológia mögött meghúzódó filozófia azon alapszik, hogy az elkövetkező évtizedben továbbra is a belső égés marad a meghatározó motortechnológia az autóiparban, amely várhatóan a piac legalább 80%-át fogja lefedni. Továbbá mivel napjainkban ezek a belső égésű motorok csupán 40%-os hatékonysággal üzemelnek, így ezen a téren még mindig rengeteg fejlesztési lehetőség kínálkozik.
A Mazda ezért a belső égésű motortechnológia alapjainak újradefiniálást célozta meg, és egy sor egyedi innovációval jelent meg a piacon. A vezérelv tehát ezen továbbfejlesztett technológiai alap – a SKYACTIV benzin- és dízelmotorok – új és fejlett technológiákkal történő fokozatos kiegészítése. Az i-stop start-stop rendszertől és az energia visszatápláló fékrendszertől kezdődően a hibrid technológiáig, sőt még azon is túl.
A Mazda ezt a stratégiát “Fenntartható Zoom-Zoom”-nak nevezte el, amely túlmutat csupán a belső égés optimalizálásán. A „Fenntartható Zoom-Zoom” egyben a súlycsökkentő formatervezést, és ahol csak lehetséges, a kilogrammok lefaragását is magában foglalja. A Mazda célja ezen a téren mindenegyes modellgeneráció tömegének elődjéhez képest 100 kg-mal történő csökkentése. A márka 2015-re 30 százalékkal gazdaságosabb üzemeltetés elérését tűzte ki célul a 2008-as átlagos üzemanyag-gazdaságossághoz viszonyítva, a teljes modellválasztékra vonatkozóan.
A Mazda környezetbarát, akár még a konkurensek limitált kiadású, „zöld” kiviteleknél is környezetkímélőbb modelleket gyárt, amelyek továbbra is megfizethetőek, ezáltal széles közönség számára elérhetőek. Mindez ugyanakkor természetesen egybevág azzal a kompromisszumokat nem ismerő elhivatottsággal, hogy megtartsa a márka minden modelljét meghatározó egyedi értéket, a jellegzetes Zoom-Zoom szellemiséget és a bizonyított vezetési élmény iránti elkötelezettséget.

 

Új Mazda CX-5 dízel CO2 kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás

Hozzászólások