Smart City Brake Support – a Mazda CX-5 új biztonságtechnikai rendszere (videóval)

A Mazda a fejlett Smart City Brake Support elnevezésű biztonságtechnológiát alkalmazza a vadonatúj Mazda CX-5 kompakt szabadidő-autóban

Leverkusen, 2012. február 17. A Mazda Motor Corporation kifejlesztette a Smart City Brake Support (SCBS) elnevezésű, fejlett biztonságtechnológiát, amely segíti a vezetőt abban, hogy megelőzze az ütközést alacsony sebességnél városi közlekedésben vagy lassú haladás esetén. Az SCBS rendszer Európában az alapfelszereltség része lesz a Mazda idén tavasszal bevezetésre kerülő vadonatúj kompakt szabadidő-autója, a CX-5 közép- és magas felszereltségű változataiban[1]. Bővebben, videóval folytatjuk!

Az SCBS rendszer egy lézer szenzort alkalmaz a jármű előtt található más jármű illetve tárgy észleléséhez, és automatikusan előkészíti a fékeket a gyors fékbeavatkozásra, ezáltal gyorsítva a fékezést. Amennyiben a vezető elmulasztaná bármely, az ütközést megelőző intézkedést elvégzését, mint pl. a fékpedál lenyomása, az SCBS automatikusan működésbe hozza a fékeket, ugyanakkor csökkenti a motor teljesítményét is. Ezáltal az SCBS segít az ütközések megelőzésében, illetve mérsékli a járműnek az alacsony sebességű ráfutásos balesetek esetén történő károsodását, amely a leggyakoribb eset a más járművekkel való ütközések között.

A Smart City Brake Support (SCBS) működése[2]

Hozzávetőleg 4 – 30 km/h sebességgel történő haladás esetén az elülső szélvédő felső részénél elhelyezett lézer szenzor észleli a jármű előtt található más járművet vagy tárgyat, és előkészíti a fékeket a gyors fékbeavatkozásra (ilyenkor csökken a távolság a fékbetétek és a féktárcsa között), hogy potenciális ütközés veszélyének észlelése esetén gyorsítsa a fékezést. Ezután, ha a vezető elmulasztana bármilyen, az ütközés megakadályozását elősegítő manővert, mint pl. a fék használatát, egy automatikus fékezési mechanizmus aktiválódik. A rendszert úgy alakították ki, hogy amennyiben az adott jármű és az előtte található jármű közötti sebességkülönbség 30 km/h alá esik, megelőzze, illetve mérsékelje a jármű ütközés következtében bekövetkező károsodását.

A Mazda elsősorban azért összpontosít erőteljesen a biztonság terén való kutatási és fejlesztési erőfeszítéseire, mert azt az alapvető célt tűzte ki maga elé, hogy egy balesetmentesen és biztonságosan közlekedő társadalmat valósítson meg. A Mazda a CX-5-tel kezdődő soron következő, új modelljeiben tovább szándékozik bővíteni az olyan, fejlett biztonsági technológiáit, mint az SCBS rendszer, hogy ezáltal hozzájárulhasson ahhoz, hogy a Zoom-Zoom vezetési élményt kiemelkedő környezetkímélő jellemzők és a magas szintű biztonság mellett biztosíthassa valamennyi ügyfele számára.

 


[1] Az elérhetőség piaconként változó.

[2] A Smart City Brake Support (SCBS) úgy lett kialakítva, hogy ütközések esetén mérsékelje a járművekben keletkező esetleges károkat, és enyhítse a vezetés terhét, feltételezve, hogy a vezető biztonságos módon vezet. Figyelembe kell venni, hogy a rendszer teljesítőképességét az útviszonyok, az időjárási viszonyok, valamint a jármű állapota és a vezetési körülmények is befolyásolhatják.

Hozzászólások