Ssangyong Musso Grand

A Ssangyong Musso igazi mindenes – családi autóként és munkagépként is tökéletesen megállja a helyét. A dél-koreai gyártó pickupja tekintélyt parancsoló, robosztus megjelenésű, munkára és kalandra termett. Nagyobb, mint valaha, biztonságosabb, mint eddig bármikor.

Formaterve igazán megnyerőre sikerült. A Musso Grand a Rexton G4 alvázára épült, gyakorlatilag annak platós változata. Szemből nézve nem fedezhető fel sok különbség a két modell között, az orr-részük tökéletesen megegyezik. Az oldalsó és hátsó lemezen domborítások teszik igzalmasabbá a kasztnit. Az első-és hátsó lökhárító, valamint a küszöbök alja fényezetlen, ami praktikus a nehezebb útviszonyok alkalmával.
A méreteiről annyit érdemes tudni, hogy szélessége 1,95 m, hosszúsága 5,4 m. Platója a leghosszabb a mezőnyben, de belterével is kiemelkedik a konkurensek közül.

Az utastér is nagyon hasonló a Rextonéhoz, tágas, sokoldalú, praktikusan kialakított. Rendkívül kényelmesek az ülések, található benne hűthető-fűthető első ülés, valamint fűtött hátsó ülés.
A műszerfalat egyszerű, letisztult design jellemzi, átlátható, könnyen kezelhető. A középkonzol tetején egy 7 colos érintőképernyős kijelző található. Alatta a digitális klíma vezérlője helyezkedik el, illetve külön kapcsolóval lehet választani az összkerékhajtás és a hátsókerék-meghajtás között.
A Musso 360 fokos kamerával felszerelt, így a parkolás sem nehéz ezzel az óriási járművel, valamint nehezebb terepeken is jó hasznát vesszük ennek az eszköznek.

Erőforrás terén a Mussot egy 2.2 literes dízelmotor hajtja, mely könnyen elbírja a 2,1 tonnás járművet a maga 181 lóerejével és a 242 Nm-es forgatónyomatékával. A 6 fokozatú Aisin automata váltót is választhatunk az autónkba plusz költségért. A fogyasztása is viszonylag alacsony, a vegyes 8,1 l körül alakul, ugyanez a városban 9 liter fölé megy, országúton viszont 7 l körül alakul.

Kétféle (Plus és Premium) felszereltségben érhető el a Musso, az alacsonyabb nettó 7.190.000 forintról indul, a magasabb nettó 8.790.000 forintról indul. A Plus 4WD felszereltségez merevtengelyes, laprugós hátsó futómű jár önzáró hátsó differenciálművel, a luxusfelszereltségű Premium viszont szintén merev hidas, de ötlengőkaros, tekercsrugós felfüggesztést kapott.
A Musso Grand Pick-up klasszikus, létraalvázas kialakítása 3 tonnás vontatási kapacitást eredményez, a laprugós modellt 1020 kilóval, a csavarrugóst 890 kilóval terhelhetjük meg.

Hozzászólások