Az elmúlt években a Kia nagyobb hangsúlyt fektet a környezetbarát autók kifejlesztésére és gyártására. Már korábban elkezdték forgalmazni a Soul tisztán elektromos változatát, az Optima Plug-in Hybrid változatát, valamint a Niro család első két tagját. Ezeket követi most a vadiúj Kia E-Niro, valamint a közeljövőben a Ceed Sportswagon és az XCeed konnektoros hibrid változata.
A Kia Niro család első tagja 2016-ban született, hibrid hajtáslánccal rendelkezik. Ezt követte a Niro Plug-in Hybrid változata, most pedig a teljesen elektromos E-Niro került bevezetésre.
Külsőleg az új modell nem sokban különbözik az elődeitől, valamivel hosszabb és magasabb lett, hogy a nagyobb akkumulátor elférjen benne. Módosították az első lökhárítókat, máshova került a nappali fény, középre pedig aktív légterelő zsalut építettek be, ami csak akkor nyílik ki, ha szükség van levegőre. Lecserélték a 17 colos felniket, és teljesen leburkolták a kocsi alját, így 0,297-ről 0,286-ra sikerült javítani a légellenállási együtthatót.
Az autó belső tere a korábbi modellekhez hasonlóan tágas. Felfedezhetünk benne feltűnő kék berakásokat, valamint öt színben választható hangulatvilágítást. Utastere nagyon halk, alig szűrődik be a menetzaj, aminek köszönhetően teljesen elzárva érezhetjük magunkat a körülöttünk lévő világtól és átadhatjuk magunkat a vezetés élményének.
A legfeltűnőbb jelenség a középkonzol, amely a másik két Niróban a műszerfal egyenesági folytatása, míg az elektromos kivitelben szinte a levegőben lebeg, nagy rakodórekeszet nyújtva maga alatt. A középkonzolon a hibrid Niróból ismert váltó előválasztó kar helyén egy menetválasztó forgótárcsát találunk, amellyel csak azt lehet beállítani, hogy előre vagy hátra menjünk, vagy parkoljunk. Teljesen digitális a műszerfal, a mérete 7 col, a központi érintőképernyő eggyel nagyobb nála. Hasznos újdonság a töltöttségi szintjelző a műszerfal tetején, így beszállás nélkül látható, hogy hogy áll az autó töltöttsége, miközben energiát vesz fel.
Újdonság a kormány mögötti váltófüleknek a funkciója: a fékenergia-visszatöltés erősségét, vagyis a gázelvétel után érezhető motorfékhatást lehet négy fokozatban állítani. A két szélsőség, vagyis a nulla motorfék, illetve az egypedálos vezetés között bármikor lehet szabadon változtatni, lejtőn célszerű az erős visszatöltést használni, emelkedőn meg pont fordítva.
Az új E-Niro kétféle akkumulátorral lesz kapható: egy 39,2 kWh és egy 64 kWh kapacitásúval. Az előbbi hatótávja a WLTP-szabvány szerint 289 km, a nagyobb akksival rendelkező modellé pedig 455 km, de spórolósan autózva akár az 500 km megtétele sem lehetetlen. Sőt, a normál hűtőrács nélküli, kis légellenállású felnivel szerelt kocsi városi WLTP-hatótávja a 615 km-t is elérheti a gyakoribb motorféküzem és így a nagyobb arányú visszatáplálás miatt. Az akkumulátorok súlya 315 és 453 kg, mindkettő vízhűtéses. Fogyasztása a gyengébb motor esetében 15,3 kW, az erősebb motor esetében 15,9 kW.
Az új E-Niro különféle technológiákat használ annak érdekében, hogy hatótávját növelni tudja: ilyen a villanymotort motorféküzemben generátorként működtető regeneratív fékezés, a vitorlázó üzemmód, és a prediktív energiavezérlés. Utóbbi kettő a navigációs rendszerrel együttműködve figyelembe veszi az útvonalvezetést és a domborzati viszonyokat is, ezek alapján tesz javaslatot a vitorlázó – szabadon guruló – üzemmód használatára. A modell Level2 szintű önvezető rendszerrel rendelkezik, olyan vezetést támogató funkciókkal, mint az adaptív tempomat, mely egy másik gépjármű utolérésekor mérsékli a beállított sebességet vagy az aktív sávtartás, mely a sáv közepén tartja az autót, mindezek mellett az autó megjegyzi a beállított követési távolságot is.
A meghajtást mindkét autóban egy-egy állandó mágneses szinkronmotor biztosítja (vélhetőleg azonos a kettő), de a kisebb hatótávú modellben a maximális teljesítmény 100 kW, míg a nagyobban 150 kW. A 39,2 kWh-s modell teljesítménye 136 lóerő, végsebessége 155 km/h, 9,8 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet. A nagyobb akkumulátorral rendelkező E-Niro teljesítménye 204 LE, 167 km/h a végsebessége, a 100-as tempót 7,8 másodperc alatt éri el. Az Eco módban, melyben a legalacsonyabb fogyasztást lehet elérni, maximum 120 km/h-val lehet haladni.
Az új Kia E-Niro a tökéletes elektromos autó, igazi arany középút hatékonyság és hatótáv szempontjából. A Kia e-Niro Mid Range (39,2 kWh) alapára 10.899.000 Ft, a Long Range (64 kWh) kezdő ára pedig 13.049.000 forint. Ebből az árból még le vonható a 2.500.000 forintos állami támogatás, így akár 8.399.000 forintért is elérhető a modell. Az új E-Niro már előrendelhető, várhatóan 2020. első negyedévében fog megérkezni.