A Mazda6 jelenlegi, harmadik modellfrissítésének hátterében az „Érett elegancia” koncepciója áll. A külső és a belső dizájn egyaránt érettebb, kifinomultabb formatervről árulkodik.
A mérnökök a termék minden eddiginél magasabb érettségi szintre emelésére törekedtek. A Mazda ennek érdekében fejlett technológiák és kifinomult kézműves megoldások bevezetésével fokozta még tovább a Mazda 6 által nyújtott vezetési élményt.
A megújult hűtőmaszk, erőteljes, elölről hátrafelé irányuló mozgást sugall, az összhatás méltóságteljes és kifinomult.
Külső formatervi elemek:
- Az új hűtőmaszk-kialakítás az orr optikai szélességét jól kihangsúlyozza
- A hátsó lökhárító alsó része az eddigi fekete árnyalat helyett mostantól a karosszéria színére fényezett kivitelt kap
- A Sedan esetében áttervezték csomagtérfedelének hátrafelé néző alsó felületét
- A kipufogók a jármű két széléhez közelebb helyezkednek el, valamint megnőtt a végcsövek átmérője.
A karosszériaszínek választékában a Soul Red árnyalat helyébe a Soul Red Crystal lép. Az új piros árnyalat friss, ragyogóan áttetsző fénye még jobban kihangsúlyozza a KODO dizájn szépséges kontúrjainak minőségét. A további nyolc karosszériaszín megegyezik az eddigiekkel.
A belső kialakítás:
A tökéletesített műszerfal-kialakítás jobban kihangsúlyozza az utastér szélességét és a még magasabb minőséget.
- Valódi fa, selyemfényű króm elemek és nyersbőr hatású anyagok
- A Nappa bőr és a selyemfényű króm érett, elegáns hatást ébreszt
- A jármű kanyarvétel vagy nagy sebességű haladás során az egészen finom kormánymozdulatokra is precízebben reagáljon, a kormányművet merev bekötés rögzíti a felfüggesztés kereszttagjához. Ez merevebbé teszi a kormányérzetet.
Az új ülések mélységét és plasztikus kialakítását olyan új megoldások igyekeznek kihangsúlyozni, mint a vastagabban párnázott, szélesebb ülőlapok, amelyek kényelmes, hívogató hatást ébresztenek. A megújult Mazda 6 bőrkárpitozású kivitelei a Mazda történetében először szellőztetett első üléseket kínálnak, ezáltal kényelmesebb vezetői környezetet teremt. A Mazda teljesen újratervezte az első üléseket. Az új szerkezetek új formákat és új anyagokat alkalmazva biztosítják azt a megtámasztást, amely ideális testtartást tesz lehetővé, és ezáltal kiemelkedő kényelmet nyújt hosszú utazás során is.
Benzinmotor:
A módosítások során új szívónyílás, új kialakítású dugattyútető/- szoknya, új dugattyúgyűrűk, új üzemanyag-befecskendezési rendszer, valamint új vízáramlás-szabályozási rendszer található. Ezek a módosítások mérsékelték a valós üzemanyagfogyasztást, valamint az égési folyamat során keletkező koromrészecskék mértékét.
Az eredmény: fokozott dinamika, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás és jobb környezeti kompatibilitás.
A 2,5 literes motor teljesítménye immár eléri a 194 lóerőt, forgatónyomatéka 258 Nm. A CX-5 modellből már jól ismert hengerlekapcsolásos rendszer mostantól a Mazda 6 fedélzetén is megtalálható.
Dízelmotor:
Az aktuális modellfrissítés során bevezetett új technológiák célja a károsanyag-kibocsátás csökkentése, a meggyőzőbb vezetési élmény biztosítása, valamint a futási zajszint mérséklése. Több módosítás is az üzemanyag-fogyasztás csökkentését, illetve a menetteljesítmények fokozását szolgálta.
A SKYACTIV-D 2.2 motor megnövelt teljesítményéhez és forgatónyomatékához kapcsolódóan a frissített Mazda 6 dízel kivitelei nagyobb átmérőjű első féktárcsákat kaptak.
Adaptív LED fényszórók:
Az adaptív LED-es fényszórók (ALH) a következő funkciókkal teremtenek jobb látási viszonyokat éjjel: távolsági világítás automatikus vakításgátlással, nagyobb területet bevilágító, széles pászmájú tompított világítás, valamint autópálya üzemmód, amely nagy sebességnél automatikusan megemeli a fénycsóvát. A modellfrissítés során a fényszórótestek LED-csoportjait még tovább bontottuk: a korábbi négy helyett mostantól húsz, egymástól függetlenül be-, illetve kikapcsolható blokkból állnak.
360° felülnézeti kép:
Az elöl, két oldalt és hátul elhelyezett, összesen négy darab kamerát alkalmazó rendszer a központi monitoron jeleníti meg a jármű környezetének képét. Az akadályok közelségét elöl és hátul nyolc szenzor érzékeli, hangjelzéssel figyelmeztetve a veszélyre. A rendszer a holtterekben lévő akadályok észlelésében is segít.