Mediterrán családtag

Itt a nyár, a pihenés, a nyaralás időszaka. Az elmúlt pár év alatt a ceglédi Zakar márkakereskedés jóvoltából lehetőségem nyílt több autót tesztelni. Ilyenkor igyekeztem összekötni a kellemest a hasznossal, azaz előre megterveztem az utakat, kirándulni vagy éppen nyaralni mentünk a családdal. Az idei -már hagyományosnak mondható- balatoni utunk a Ssangyong Tivoli jóvoltából vált különlegessé.

Már a neve is felkelti az ember érdeklődését a márka vadonatúj szabadidő-autójának, ami elsőre nekem olyan „olaszosnak” tűnt. Mint kiderült ez nem véletlen, ugyanis Tivoli (ókori nevén Tibur) egy Rómához közeli település. (számomra pedig külön öröm, hogy keresztnevem jelentése: „Tibur városából való”) 🙂 Ezek után már valóban magaménak érezhettem az autót, amellyel a Balaton északi partját, Csopakot vettük célba. Elindulás előtt a legnagyobb fejtörést mindig a csomagok megfelelő elhelyezése jelenti, az ilyenkor mindig kicsinek bizonyuló csomagtartóban. Itt ért az első kellemes meglepetés, ugyanis két felnőtt és két tizenéves gyerek egy hétre elegendő minden holmija belefért.

20150726_185907Bár kívülről nem tűnik hatalmasnak az autó, de beülve kiderült, hogy az utastér is igencsak szellős és kényelmes. A külső formavilág nagyon szép, bár ezt lehet fokozni, ugyanis a tesztautó kéttónusú fényezéssel rendelkezett. A tető és felnik feketék, ehhez a karosszéria tört fehér színe kitűnő párosítás.

20150726_171754A Tivoli igazi egyéniség, kitűnik a tömegből, számomra ezt az (is) bizonyította, hogy amerre jártam, mindenhol megbámulták. Sőt, a visszafelé úton (volt egy kis araszolás az M7-esen) egy német rendszámos, német szabadidő-autó sofőrje hosszasan araszolt mellettünk, úgy tűnt nagyon tetszett neki, már-már zavarban éreztem magam. Egyébként a két órás út nemcsak kényelmes, hanem komfortos is volt, amihez a kétzónás klímaberendezés, az USB, sőt a HDMI csatlakozóval ellátott érintőképernyős Hi-Fi szintén hozzájárult. Bár ismertem az utat, de térképpel és navigációval felszerelt autóval utazhattunk. A strandra megérkezvén -a szűkös parkolóhelyeken-, nagy segítséget jelentett a parkolóradar és a tolatókamera, amely a színes képet a központi kijelző nagy képernyőjén jelenítette meg. A külső tükrök automatikusan behajlanak, amikor bezárjuk az autót, nekem ez nagyon megnyugtató volt a szűk parkolóhelyeken. Annál is inkább, mert a nagy tükrök igazi kedvencemmé váltak. Miért? Mert funkciójukon túl, mindig itt tudtam gyönyörködni a Tivoli csodálatos hátsó sárvédőívein. (Ha az autókat kategorizálni lehetne, hogy a külsőjét tekintve, női vagy férfi nemű-e, én feltétlenül az előbbire voksolnék.) Bár kihajtható indítókulccsal rendelkezik, de a kulcsot elég magunknál tartani akár a zsebben, akár valahol az utastérben, ugyanis indítógomb kelti életre a motort. A motort, ami 1.600 köbcentis, 128 lóerős és hatfokozatú váltón keresztül hajtja az első kerekeket. Itt fontos megemlíteni, hogy kategóriájában az egyik ritka kivétel, mert rendelkezik összkerék-meghajtású változatban is.

20150723_191908A vezetési komfortot tovább fokozza a kormányról vezérelhető audio-rendszer vagy akár a mobiltelefonunk kezelése, valamint a tempomat, ami nemcsak autópályán nyújt kényelmet, hanem lakott területen beül is segíthet betartani az előírt sebességet. A Balaton északi partja számtalan kirándulási lehetőséget kínált a strandolás mellett, így a táj és tó szépsége -a Tivoli mellett-, valódi mediterrán hangulatot árasztott. Ez a környék, ami igazi gyöngyszeme hazánknak, a tónak és ennek a vidéknek, és ez az autó, ami a benne ülő emberekkel remek összhangot teremtett a dombok, szőlőültetvények és a borospincék között. Nemcsak kényelemben, de annál nagyobb biztonságban érezhettük magunkat, a hét légzsák -többek között a vezető térdénél-, valamint a számtalan vezetést segítő biztonsági rendszer közepette. Ha már szőlők és pincék, akkor lejtők, nagyon jó szolgálatot tett a visszagurulás-gátló a felfelé történő elinduláskor. A beltér nagyon sok hasznos és ötletes tárolóhelyet nyújt az utasok számára. (Nemcsak borosüvegeknek.) 🙂 A gyerekeimnek nagyon tetszett az első ülések hátulján lévő hálós-tartó, de mindegyik ajtóbelsőben megtalálhatóak a nagyméretű palacktartók. Itt a kisebb-nagyobb üdítős üvegek mellett még a másfél literes palackok is elfértek. Mi pedig igyekeztünk családbarát módon tesztelni az autót, azaz nem kímélve csomagokkal és számtalan egyéb dologgal, amit az utastérbe zsúfoltunk. Ennek dacára, a forróságban a klímát üzemeltetve csekély, 7,2 literes átlagfogyasztást jelzett utunk végén a fedélzeti számítógép.

20150726_17243820150726_172159Sőt, a megtett kilométert és a tankolást összevetve én is ezt az értéket kaptam. A Ssangyong Tivoli tehát nekem és családomnak már bizonyított, családi autónak kiváló! Aki ennél is többre kíváncsi, az látogasson ki a ceglédi Zakar márkareskedésbe, ahol megtekinthető és megrendelhető az új modell. De igyekezzenek, mert nagyon nagy az érdeklődés! Ezúton köszönöm Ifj. Zakar József ügyvezető igazgatónak és Licsák Anitának, hogy a tesztautót kipróbálhattam.

Nyíri Tibor

20150726_17270520150726_122453

Hozzászólások