Hivatalos: érkezik a dízel sorhatos Mazda CX-60

Új 3,3 literes soros, hathengeres dízelmotort vezet be a Mazda vadonatúj csúcsmodelljéhez, a CX-60-hoz. Az új dízelmodell már előrendelhető.
A Mazda mindig is az általános piaci trendekkel szembemenve, a saját útját követve alkotta meg legendás erőforrásait, modelljeit. Nincs ez másként most sem. Míg a legtöbb autógyártó szinte teljes mértékben az elektromos hajtásláncok fejlesztésére koncentrál, addig a Mazda egy új, sorhatos dízelmotort fejlesztett ki, amit hamarosan 3,0 literes sorhatos Skyactiv-X benzines változat is követ majd.

Úttörő dízelmotorral érkezik a Mazda CX-60.

A Mazda esetében nem összeférhetetlen a környezetbarát törekvésekkel a dízelmotoros változat, hiszen rendkívül alacsony károsanyag-kibocsátást ígér a gyártó. Az új dízelmotorral a Mazda egy olyan alternatívát szeretett volna a CX-60-hoz, ami a hosszabb távon utazóknak és a nagyobb szállítmányt vontatóknak is tökéletes választás, így szeretnék maradéktalanul kielégíteni a vásárlói igényeket. A Mazda több megoldást kínáló stratégiát tervez: az elektromos modellek és az EV padlólemez folyamatos fejlesztése mellett a benzines MX-5-tel és a nagy dízel SUV modellekkel is hosszabb távon számol.

Hamarosan 3,0 literes soros hathengeres Skyactiv-X benzinmotor is érkezik majd.

A Mazda úttörőnek számít az új 3,3 literes, soros hathengeres e-Skyactiv D motorral a dízel-technológiában. A hosszirányban beépített, közös nyomócsöves, elektromos és közvetlen befecskendezéses, hathengeres e-Skyactiv D motor 3283 köbcentis lett. A Mazda mérnökei a „megfelelő méretezés” elvét követve optimalizálták a meghajtást, ezáltal javítva az üzemanyag- és energiahatékonyságot. Ebben kulcsszerepet játszik az újonnan kifejlesztett, innovatív égési technológia, a DCPCI (Distribution-Controlled Partial Premixed Compression Ignition – elosztásvezérelt, részlegesen előkevert kompressziós gyújtás). A technológia célja a motor hatásfokának javítása, 40 % feletti hőhatékonyságot elérve. Ez kiegészülve a 48 voltos Mazda M Hybrid rendszerrel hozzájárul a CX-60 kiemelkedő hatótávolságához, erőteljes vezetési érzetéhez, valamint az alacsony üzemanyag-fogyasztáshoz és károsanyag-kibocsátáshoz.

A hosszirányban beépített, közös nyomócsöves, elektromos és közvetlen befecskendezéses, hathengeres e-Skyactiv D motor 3283 köbcentis lett.

A hosszirányban beépített egység alapesetben 200 lóerős hátsókerék-meghajtású, de elérhető lesz belőle 254 lóerős változat is i-Activ AWD összekerékhajtással. Forgatónyomatékuk az 550 Nm-t is elérhetik. Az új dízel sorhatos Mazda CX-60 akár 2,5 tonna vontatmányt is elhúz, ráadásul az új erőforrás nem nehezebb a korábbi 2,2 literes Skyactiv D motornál. A Mazda bízik abban, hogy ezzel a motorral teljesíteni tudja majd az összes jövőbeli károsanyag-kibocsátási előírást.

Az új erőforrás kombinált átlagfogyasztása 4,9-5,3 liter/100 km.

A Mazda új erős, tiszta és hatékony erőforrásának WLTP szerinti kombinált átlagfogyasztása 4,9-5,3 liter/100 km, kilométerenként 127-137 g károsanyag-kibocsátással. A 254 lóerős motorral 7,4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, maximális sebessége 219 km/óra.
Várhatóan 2023 januárjában kerül forgalomba az új dízel Mazda CX-60, ami Magyarországon már most előrendelhető 14.549.900 forintos alapártól.

A későbbiekben tovább bővül a Mazda belső égésű motorjainak palettája: az e-Skyactiv D és az e-Skyactiv PHEV mellett egy sorhatos, 3,0 literes e-Skyactiv X benzinmotorral bővül a kínálat. Jövőre mutatkozik be a Mazda CX-80, a CX-60 nagyobb, három üléssoros változata. A Mazda 2025-ig öt új, részben vagy teljesen elektromos elektromos modell bemutatását tervezi, majd érkezik a méretezhető Skyactiv EV padlólemez, mely áttörést jelent majd a villanyosítás tekintetében.

Hozzászólások