Nincs ok az aggodalomra: több cég is felvásárolná a Ssangyong-ot

Korábban írtunk arról, hogy a csődvédelem alá került Ssangyong Motor végleges megállapodást írt alá az az Edison Motors Consortium-mal. A Ssangyong Motor a negyedik legnagyobb dél-koreai autógyártó, 2011 óta az indiai Mahindra Csoport tulajdonában volt, majd a Mahindra nem tudta fizetni a felgyülemlett adósságokat, így kénytelen volt vevőket keresni a Ssangyong-ra. Ekkor jött az elektromos buszok gyártásával foglalkozó, szintén dél-koreai Edison Motors, akinek 2022. március 25-ig kellett volna teljesítenie a fizetési kötelezettségét. Az Edison Motors fizetési haladékot kért, ám azt nem kapta meg, így most új befektetőt keres a Ssangyong Motors, a korábbinál magasabb áron. A szöuli csődbíróság 2022.10.15-ig meghosszabbította a határidőt, hogy a Ssangyong új tulajdonost találjon magának és benyújtsa a szervezetátalakítási tervezetét.

A SsangYong vezetője, Young-won Jung úgy látja, hogy a cég a tavalyinál jobb helyzetben keres befektetőket, ugyanis június végén kezdődik az új J100 SUV gyártása, az elektromos modellek bevezetése során pedig a SsangYong profitál a BYD-vel kötött stratégiai szövetségből.
A tervek szerint a dél-koreai Ssangyong gyár júniustól átáll kétműszakos munkarendre, hogy gyorsabban fel tudja dolgozni a több, mint 13000 fennálló rendelését. „Az üzleti feltételek ilyen javulása növeli a vállalat jövőbeli értékét, ezáltal versenyképesebb befektetőket vonz” – mondta Young-won Jung.

Összefoglalva tehát nincs ok az aggodalomra, olyan nagy cégek is álltak már reorganizációs eljárás alatt, mint a Facebook és a Google. A Ssangyong Motors a nagy számú megrendelésnek és elektromos modelljeinek köszönhetően még többet ér, mint korábban, ráadásul a Dél-Korea állami bankja, a KDB Bank (Korea Development Bank) védelme alatt áll Dél-Korea egyik legnagyobb múltú autógyártója.

Frissítés:
2022.04.06-án a KG Groud szándéknyilatkozatot nyújtott be a csődvédelem alatt álló Ssangyong Motor megvásárlására. A KG Group vegyi anyagokkal és pénzügyi konszernnel foglalkozó cég, 1,2 milliárd USD ajánlattal csatlakozott a licitáláshoz. A KG Group-ot 2003-ban alapították az ország első műtrágyagyártó cége alapján, melyet 1985-ben hoztak létre és jelenleg a csoport holdingtársaságaként működik. Az évtizedek során legalább 15 egyesülést és felvásárlást hajtott végre. Az iparági bennfentesek a KG Group-ot tartják a legvalószínűbb jelöltnek a Ssangyong vételére, figyelembe véve annak stabil Cash Flow-ját, finanszírozási képességét, valamint a sokszínű üzleti portfólió kezelésében szerzett know-how-t.

Nem sokkal később a dél-koreai Ssangbangwool Group is bejelentette, hogy szándéknyilatkozatot nyújt be a Ssangyong Motor Company felvásárlására. A Ssangbangwool Group 365 millió USD összeget biztosított a felvásárláshoz.

Időközben az Edison Motors is fellebbezést nyújtott be az ország legfelsőbb bíróságához, hogy visszavonja a Ssangyong felvásárlásának visszavonásáról szóló határozatot. A cég azt mondta, hogy több időre van szüksége az alapok biztosításához és meg akarja akadályozni a Ssangyong eladását egy másik cégnek.

Láthatjuk tehát, hogy több cég is jelentkezett a Ssangyong Motor Company felvásárlására és az Edison Motors sem hagyta annyiban az ügyet, így valószínűleg hamarosan megoldódik a csődvédelem alá került Ssangyong tulajdonosi kérdése.

Hozzászólások