Sorhatos motorral érkezik az új Mazda CX-60

A Mazda bemutatta vadonatúj csúcsmodelljét, a CX-60-at. Ez a modell lesz a japán gyártó első plug-in hibrid hajtáslánccal rendelkező modellje, mellyel a Mazda az új vezetőközpontú technológiák teljes választékát vezette be. Kétség kívül a CX-60 lesz a Mazda modellpaletta csúcsán: a PHEV meghajtás mellett soros, hathengeres benzin-és dízelmotorral, valamint hátsó-és összkerékhajtással is kapható lesz.

CX-60, a Mazda új csúcsmodellje.

Az új Mazda CX-60 modell a KODO formanyelv legfrissebb megtestesülése, így elegáns, gyönyörű és dinamikus megjelenést kapott. Az orra a CX-5-nél hosszabb, ugyanis kellett a hely a hosszában beépített sorhatos motornak. Az autó oldalán a Mazda3-ra emlékeztető ívek találhatók, melyek gyönyörűen megtörik a fényt. A első LED fényszórókat egy LED csík köti össze a hűtőmaszkkal, mely nappali menetfényként funkcionál, a LED hátsó lámpák pedig szélesebbek lettek. A vadonatúj SUV 4,74 m hosszú, 1,89 m széles, 1,68 m magas és 2,87 m tengelytávolságú. A CX-60 a Mazda vadonatúj Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture elnevezésű platformjára épül, hátsó-, illetve összkerékhajtású kivitelben is elérhető lesz.

A KODO formanyelv jegyében született Mazda CX-60.

Az elegáns belső tér a „Ma” filozófia jegyében készült, ami az üres térben rejlő nyugodt és méltóságteljes szépséget hirdeti. Az utastérben csak kevés fizikai gomb maradt, a középpontban a 12,3 colos kijelző található. Az utastérben megtalálhatók juharfából, nappabőrből és egyedi textúrával rendelkező japán textilekből készült elemek is, melyeket a Kaichou filozófia mentén alakítottak ki. A japán bölcselet a különböző természetes anyagok és textúrák harmóniáját foglalja magában. A műszerfal varrását a Musubi, az összekötés művészete ihlette.

Elegáns, letisztult utastér.

A modell jelenleg a Mazda már bevált 2488 köbcentis benzines, soros négyhengeres motorját kapta, mely 141 kW, 192 lóerő csúcsteljesítménnyel és 260 Nm forgatónyomatékkal rendelkezik. A plug-in hibrid verzió esetében ehhez a motorhoz egy 136 lóerős villanymotor és egy 17,8 kW/h-s akkumulátor társul, így elektromos hatótávja a WLTP-mérés szerint 63 km. Az akkumulátor 7,2 kW-tal tölthető. Hibrid meghajtással így az CX-60 maximális teljesítménye 327 lóerő, ami a legnagyobb a Mazda történetében. Az új CX-60 PHEV 500 Nm-es rendszer-nyomatékkal rendelkezik és 5,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra. A meghajtás részét képezi a 8 fokozatú automata váltó.

A CX-60 a Mazda első plug-in hibrid modellje. Maximális teljesítménye 327 lóerő.

A nagyfeszültségű akkumulátort középre, az első és hátsó tengely közé helyezték, így a tömegközéppont is alacsonyra került. Ez, kiegészülve az összkerékhajtással igazán élvezetes vezetést tesz lehetővé, annak ellenére, hogy a CX-60 tömege közel 2 tonna.
Várhatóan 2022 végén-2023 elején érkezik a Mazda kettő vadonatúj soros hathengeres, 48 V lágy hibrid hajtással kiegészített motorja: a 3,3 literes Skyactiv-D turbódízel és a 3,0 literes Skyactiv-X benzinmotor.

A Mazda új csúcsmodellje 2023-tól kettő új soros hathengeres motorral is elérhető lesz.

A Mazda a következő három évben öt teljesen új hibrid modell bevezetését tervezi, melyek a CX-60-nal azonos padlólemezre épülnek, így alapvetően hátsókerék-meghajtásúak, illetve összkerékhajtásúak lesznek. Ez mind menetdinamika, mind komfort tekintetében előnyt jelent majd a a versenytársakkal szemben. 2023-ban érkezik a Mazda CX-80, mely a CX-60 nagyobb, három üléssoros változata lesz.

Hozzászólások