Sorhatos motorral hódít a Mazda

Az autógyártók többsége az elektromos autókat fejleszti, ám a Mazda ismét szemben megy az árral: egy hathengeres benzinmotorral és egy szintén hathengeres dízelmotorral hajtott, hátsó kerék meghajtású SUV modellel lép hamarosan piacra. Ez persze nem jelenti azt, hogy kizárólag a belsőégésű motorokat fejleszti a Mazda, hiszen a vadonatúj csúcsmodell lesz a gyártó első plug-in hibid modellje és érkezik az MX-30 hatótávnövelt változata is, valamint a Mazda2 hibrid változata a Toyotával együttműködve.

Sorhatos motorral érkezik a CX-60, a Mazda új csúcsmodellje.

Elsőként a plug-in hibrid verzió érkezik Európába 2022 őszén. Az e-Skyactiv meghajtás rendszerteljesítménye 323 lóerő lesz, amit egy 2,5 literes, 188 lóerős négyhengeres szívó benzinmotorral és egy 135 lóerős villanymotorral ért el a gyártó. Az új modell külső áramforrásról is tölthető lesz, így rendelkezni fog kb 63 km tisztán elektromos hatótávval a 17,8 kWh-s lítium-ion akkumulátornak köszönhetően. A konnektoros hibrid CX-60 5,8 mp alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége 200 km/h. A motorok hosszirányban helyezkednek el az első motorháztető alatt.
A Mazda hamarosan bevezeti új, hathengeres, sorhatos motorját benzin és dízel változatban az új CX-60 modellben. A Mazda bízik abban, hogy az új 3,0 literes benzines és 3,3 literes dízelmotorok megfelelnek majd a hatóságok által támasztott emissziós követelményeknek és az Euro7-es előírásoknak. Minden motorhoz egy új fejlesztésű, nyolcfokozatú automata sebességváltóval érkezik.

A Mazda CX-60 leleplezésekor Joachim Kunz, a Mazda európai K+F központjának műszaki fejlesztésért felelős vezető munkatársa elmondta: „Valószínűleg ez lesz a belsőégésű motorok utolsó generációja, ezért felkészülünk a várható legkeményebb célértékre, majd utókezelési megoldásokkal alkalmazkodunk. Az, hogy 3,3 literes motorral rendelkezünk, azt jelenti, hogy a nyomaték és a teljesítmény tekintetében biztosra akarunk menni”. Kunz arról beszélt, hogy a belső égésű motorokra vonatkozó szigorúbb jogszabályok általában a lóerő és a nyomaték csökkenésével járnak, de a 3,3 literes egységgel a Mazda még mindig megfelelő teljesítményt kínál, miközben megfelelhet az Euro 7-es normáknak.

Hathengeres dízel- és benzinmotor.

A 3,0 literes Skyactiv-X technológiás benzinmotor paramétereiről még nem közölt információkat a gyártó, viszont a dízelmotorról már ismerünk adatokat. A Skyactiv-D motor 231 lóerős teljesítményéhez 500 Nm nyomaték társul, míg a mild-hibrid technológiával kiegészített e-Skyactiv-D meghajtás teljesítménye 254 lóerő 550 Nm nyomatékkal. Az Európában forgalmazott dízelautók maximális löktérfogata 3,0 liter, így ezzel az új dízel erőforrással a Mazda átveszi a vezető szerepet a dízelmotorok tekintetében.

Hozzászólások