Új autó 5 millióért? Felfrissült a Kia Stonic

A Kia népszerű, városi crossovere sokak szívét elnyerte markáns, stílusos megjelenésével. A dél-korai gyártó bemutatta a Kia Stonic 2021-es felfrissített változatát, melyet az európai piacra szánt.

Hajtáslánc:
A Stonic új hajtásláncot kapott, EcoDynamics+ sorozatú, benzinmotoros Hybrid 48V hajtásláncot intelligens kézi sebességváltóval. Ebben a hajtásban az 1000-es, háromhengeres turbóbenzinhez társították a 48 V-os elektromos segédhajtást. A rendszer a következőképpen működik: a motorfék energiáját a 48V-os akkuba gyűjti, ez a szíjhajtású generátort gyorsításkor motorként dolgoztatva segíti a benzinmotor munkáját. A Start-Stop rendszer hosszabb időre is képes leállni, mivel a generátor végzi a motor újraindítását. Ezzel üzemanyagot takaríthat meg. Az új hajtáslánc eredménye dinamikusabb menetteljesítmény és a hagyományos hajtásláncok esetén kárba menő energiák megtakarításával, majd újra felhasználásával sokkal hatékonyabb az üzemanyag-felhasználás. A generátor villanymotorként is működtethető, amennyiben szükséges átkapcsol motorüzembe áramtermelésről, gyorsításkor szíjhajtásán keresztül közvetlenül a benzinmotor főtengelyére hajt be. Ezáltal csökken a károsanyag-kibocsátás és a fogyasztás is. Sebességváltó terén két választás érhető el: egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó és a Kia új, intelligens kézi sebességváltója, mely tisztán elektronikus működtetésű. Ez utóbbi váltóval a 48V-os rendszer hatásfoka tovább növelhető, a jármű CO2 kibocsátása pedig csökkenthető. Mindkét meghajtás képes az un. „vitorlázó” üzemmódra, amikor az autó fogyasztás nélkül halad (125 km/h-ig).
A Stonic korábbi benzinmotorjai megújultak, hatásfokuk nőtt, emissziójuk csökkent. Az EcoDynamics+ mellett nem hibrid hajtású Smartstream benzinmotorokkal is elérhető a Kia Stonic: új, 100 LE-s 1,0 l-es T-GDi és a szívó 1,2 l-es négyhengeres felfrissített változata, kettős szívócső-befecskendezéssel (84 LE).

Technológia:
A Stonic 8 colos, átdolgozott navigációs rendszere a második generációs UVO Connect rendszerrel fut az új modellben. Egyszerre két mobileszköz kezelésére is képes az új rendszer: az egyik telefonálásra is képes, a másik kizárólag média üzemmódban működhet. Az UVO Connect számos információt nyújt a vezető számára a közlekedési információtól kezdve, az időjáráson és az üzemanyagárakon át egészen az árakkal ellátott parkolási lehetőségekig. Az UVO rendszer hangfelismeréssel is működik, így szóbeli utasításokkal akár szöveges üzenetet is küldhet vezetés közben. A navigációs rendszer is továbbfejlesztette a Kia. Az új, felhő alapú rendszer valós idejű közlekedési információkkal rendelkezik, így a útvonalhoz tartozó érkezési időpontot ezek tudatában számítja ki minden eddiginél pontosabban. Az UVO felhőben tárolja az adatainkat, így esetleges autóváltás esetén sem veszítjük el azokat.

Biztonság:
A felfrissült Kia Stonic a biztonság terén is nagyot lépett előre, felszereltségi szinttől függően számos továbbfejlesztett vezetést támogató rendszerrel rendelkezik. Például a sávtartó asszisztens és az adaptív sebességtartó tempomat az úton haladókhoz igazodva szabályozza a jármű sebességét, emellett a sávban tartja a járművet a kormányzásba beavatkozva. A parkolást és a parkolóhely elhagyását a parkolóradar és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer teszi egyszerűbbé.

Válaszd a Kia Stonic modellt, ha egy igazán merész, könnyen felismerhető, mégis letisztult külsővel rendelkező városi crossovert keresel alacsony fogyasztással, dinamikus teljesítménnyel. Ráadásul induló ára 5.049.000 forint!

Kérj ajánlatot itt.

Hozzászólások