Érkezik az új Kia Niro. Hybrid. Crossover.

A Kia Európa egyik legdinamikusabban fejlődő autókategóriája a crossover, és a hibridek irányzatára koncentrálva alnirokotta meg a benzin-elektromos hibridhajtású szabadidő autóját a Kia Nirot. A Niro fejlesztésének fő irányvonalai a kiemelkedő utasbiztonság, hatékonyság, innovatív megoldások, kényelem és a prémium minőség voltak.

Méreteit tekintve 13 cm-rel rövidebb a Sportage-nél, 5,5 cm keskenyebb, 10cm alacsonyabb, a tengelytávja pedig 3 cm rövidebb. Akinek a Sportage nagy volt, a Niro ésszerűbb méret lesz, de nem kell megijedni itt is megmaradt a nagy rakodóterület, ugyanis a csomagtartó 421 literes.

Elöl a Kia szokásos tigrisorra valami újfajta textúrával, a lámpák vonalát ismétlő géptetődomborítniro csomagtartóással és felülre rakott lámpáival teszik izgalmassá. A tető kupésan lejt hátrafelé, melyre az oldalablakok vonalvezetése is rásegít. A hátsó lámpák erőteljesen dudorodnak, hátul légterelő javítja a légellenállást. Műanyag burkolat védi a lökhárítók alját, a kerékíveket és a küszöböket. A praktikusan kialakított utastér puha tapintású anyagai, az ajtók könyöklő része és a középkonzol fehér műanyag betétjei elegáns, letisztult hatást keltenek. A kárpitozás lehet szövet, bőr-szövet kombináció vagy valódi bőr. A színvilág lehet világosszürke és klasszikus fekete. A megnövelt sűrűségű üléspárna jobb rezgéselnyelő képességével pihentetőbb, komfortosabb utazást biztosít. A padlózat újfajta habborítást kapott, minden lyukat, amin a zaj átszűrődhet kisebbre fejlesztettek. Az látszik, hogy a zajszigetelésen nagyon sokat dolgoztak, az ajtók csukódása kifogástalan, az autó nagyon csendes, még az autópályán sincs semmi zavaró zúgás,niro belső súgás. Jól gyorsul, hivatalos végsebessége 162. Fogyasztása 4-5 liter körül, még sztrádán is csak 6-7 liter körül lesz. A Niro elektronikája előrelátóan gazdálkodik az emelkedők és lejtőkkel, és méri a sofőr vezetési stílusát. 3 kategóriába sorolhat bennünket economical. normal és aggressive. Az utolsó kategóriába akkor kerülhetünk, ha viszonylag sok a felesleges gázadás, illetve az ebből adódó fékezés. A 18-as gumikkal egészen jól rugózik, de az igazi komfortos és gazdaságos a 16-os méret. Az alacsonyabb felszereltségben is van sávtartó, de követő tempomat már a magasabb felszereltség része. A teljesítményét a duplakuplungos hatfokozatú váltó adja, ami 141 LE (264Nm). A takarékosságot a kipufogóhő-visszanyerő rendszer teszi lehetővé, mellyel gyorsabban elérhető a motor üzemi hőmérséklete.

A műszerfalon MHI kezelőfelület 7,0 vagy 8,0 colos érintőképernyős infotainment rendszerrel, navigációval és hat hangszórós audiorendszerrel találkozunk. A műszerfal-kijelző sárga nyila olyan árnyalatú, mint a klíma működésjelző led fénye, akik design örültek ezt imádni fogják.

Újdonság a TomTom navigáció élő forgalmi hírekkel, traffipax infókkal és még időjárás előrejelzéssel isniro hátul. Az Android Auto alkalmazás az okos készülékek teljes körű hangvezérlését teszi lehetővé, vezeték nélküli töltőberendezéssel 5 W-os akkutöltés végezhető praktikum, hogy az autó kiszálláskor figyelmeztet, ha véletlenül a kocsiban maradna a telefon.

Az autót alapáron hét légzsákkal szerelik. Elérhetők az Isofix pontokon rögzíthető gyerekülések, vezetőasszisztensek: automata vészfékező, sávtartó, holttér figyelő rendszerek, követési távolságot tartó tempomat, és hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer.

2016 tavaszán, a Genfi Autószalonon nagy sikerrel bemutatkozott újgenerációs ökoautó szeptember elején érkezik szalonunkba és már nagy izgalommal várjuk az első tesztvezetéseket.

Hozzászólások