Megkezdődött a Mazda MX-30 R-EV sorozatgyártása

A MAZDA MEGKEZDTE AZ MX-30 E-SKYACTIV R-EV SOROZATGYÁRTÁSÁT

• Hirosimában a mai napon megkezdődött az európai piacra szánt bolygódugattyús, konnektoros hibrid elektromos modell gyártása.
• 85 km-es akkumulátor-elektromos hatótáv a napi vezetéshez, hibrid teljesítmény hosszabb távolságok megtételéhez, anélkül, hogy a hatótávolság miatt kellene aggódnia.
• A természetes és újrahasznosított anyagok, a rendkívül hatékony, többtónusú festési folyamat és a napenergiával működő kezdeti akkumulátortöltés mind csökkenti a modell ökológiai lábnyomát.

A Mazda Motor Corporation ma elkezdte a Mazda MX-30 e Skyactiv R-EV tömeggyártását az európai piac számára az Ujina 1. üzemében, Hiroshimában.

Az MX-30 e-Skyactiv R-EV a Mazda első tömeggyártású modellje 11 évvel azután, hogy a Mazda RX-8-at 2012 júniusában kivezették a forgalomból. A Mazda összesen több mint 1,99 millió bolygódugattyús motoros járművet gyártott.

Az MX-30 e-Skyactiv R-EV egy egyedi plug-in hybrid elektromos autó (PHEV), amely új értelmet ad a Mazda egyedülálló forgómotoros technológiájának. Ez a kompakt, könnyű belső égésű motor egy generátort hajt, amely vagy az akkumulátort tölti, vagy szükség esetén további teljesítményt biztosít. Az autót mindig elektromos motor hajtja.

Bár az MX-30 e-Skyactiv R-EV 85 km-es elektromos hatótávja elegendő a legtöbb napi vezetési igényhez, a forgómotor szükség esetén tovább növeli a hatótávot. Az MX-30 e-Skyactiv R-EV ideális autó azok számára, akik javarészt elektromosan szeretnének autózni, de időnként hosszabb távolságokat is szeretnének megtenni anélkül, hogy aggódniuk kellene a hatótáv miatt.

Az eredeti MX-30 e-Skyactiv EV-t 2020-ban vezették be a Mazda első sorozatgyártású, akkumulátoros elektromos modelljeként. Most az MX-30 e-Skyactiv R-EV választékában egy egyedi plug-in hybrid opció is választható.

Az MX-30 megtestesíti a Mazda többmegoldásos megközelítését a szén-dioxid-semlegesség elérése érdekében. A tervezés során olyan természetes termékek kerültek alkalmazásra, mint a parafa és az újrahasznosított anyagokból készült szövetek.

Az MX-30 többtónusú festékét nagy pontosságú szórópisztollyal hordják fel, amely pontosan eloszlatja az egyes színeket minden szükséges felületen, és jelentősen csökkenti a festékveszteséget. Ezenkívül az újonnan kifejlesztett festékek szokatlanul alacsony, körülbelül 80°C-os hőmérsékleten megkeményednek. Ezek a lépések együttesen körülbelül 34-37%-kal csökkentik a többtónusú festési folyamat CO2-kibocsátását.

A Mazda hirosimai üzemében 2021 júliusában üzembe helyezett 1,1 MW-os napelemes rendszer biztosítja az újonnan gyártott MX-30 e-Skyactiv R-EV modellek feltöltését, mielőtt kiszállításra kerülnek.

Forrás: Mazda Magyarország

Hozzászólások