Miért nehéz az elektromos autózásra való átállás?

Miért nehéz az elektromos autózásra való átállás?
Naponta találkozunk azzal a nézőponttal, hogy: „nincs az elektromos autózásnak jövője”, meg „nem lehet ilyen gyorsan átállni”, „hihetetlen, hogy egyszer csak nem lehet benzines kocsit venni”, és „mi lesz a régi kocsikkal”, „nem jó az elektromos hálózat meg az infrastruktúra” és „egyébként meg ugyanúgy környezetszennyező”. A hatótávparáról már nem is beszélve: „mi lesz, ha lemerül”, „hogy jutok el Horvátba”, és persze „ez csak egy hiszti, nem ez fogja megoldani a bolygónk környezetszennyezését” „az akku pedig kicsi vagy drága”.
Olvastam egy érdekes írást arról az időszakról, amikor New Yorkban megjelentek az első sorozatgyártásos (nem Kia) T-modellek 1908-ban. New Yorkban, a XX. század elején a lovas közlekedés volt az elterjedt, ló vontatta szekerekkel közlekedtek. A város infrastruktúrája ehhez igazodott: meg kellett oldani menet közben az állatok abrakolását, itatását és nem utolsó sorban az óriási mennyiségű trágya összeszedését és elszállítását. Az emberek bizonyára hasonló kétkedéssel fogadták az autót, és aggódtak, hogy „mi lesz a lovakkal”, „honnan vesznek benzint” Az első kép 1900-ban készült, a New York-i 5. sugárúton, épp húsvét reggelén. A képen láthatjuk, hogy az 5. sugárutat gyakorlatilag elárasztják a lovas kocsik.

A második képen szintén az 5. sugárutat láthatjuk, szintén húsvétkor. Láthatjuk, hogy a lovakat bizony autóra cserélték a város lakói. Hihetetlen, de a 2 kép között csupán 13 év telt el! 1913-ban, 5 évvel azután, hogy a (nem Kia) autó sorozatgyártása elkezdődött. Ennyi idő alatt az emberek elfogadták az autó térhódítását, a trágyaszag helyett a benzingőzt és a kipufogógázt szagolhatták. Gyorsan megépültek az első benzinkutak és a város bizony átalakult. Már nem azon aggódtak, hogy hol tudják az állatokat megitatni, így a lovak kiszorultak a farmokra.
Vajon nekünk, 2023-ban ez az átállás miért nem megy ilyen egyszerűen? Elgondolkodtató, hogy, hogyan tudták megoldani ezt New-Yorkban, több mint 100 évvel ezelőtt? Miért félünk a változástól? (Attól tartok, hogy nem ebben a cikkben és nem én fogom megfejteni az igazságot)
Az EU 2035-ig adott határidőt a belsőégésű autóknak. Ez majdnem 11 év. Az autógyárak gőzerővel fejlesztenek, a fejlődés a Kia gyáraiban sem állt meg. Tudtad, hogy a Kia elektromos autói már akár több, 500 km-t is meg tudnak tenni egyetlen töltéssel? Te mit gondolsz az elektromos autózásról? Vezettél már Kia elektromos autót? Ne csak nézd, vezesd is! Gyere el hozzánk és próbáld ki az Kia elektromos és plug-in-hibrid autóit! Ismerd meg és éld át a Kia nyújtotta vezetési élményt, ami a biztonsággal és a kényelemmel párosul. Hamarosan egy újabb modellel bővül a Kia elektromos tesztautóparkunk, még idén decemberben megérkezik a Kia új zászlóshajója, az EV9.

A képek forrása:
https://viewing.nyc/vintage-photograph-from-1900-shows-fifth-avenue-bustling-on-easter-morning/
https://www.businessinsider.com/5th-ave-1900-vs-1913-2011-3

Hozzászólások