Vegye meg autóját még 2019-ben! – CO2 kibocsátási norma

Vegye meg autóját még 2019-ben! – CO2 kibocsátási norma

Az EU Tanács CO2-kibocsátási rendeletet fogadott el a károsanyag kibocsátás csökkentésének érdekében a személygépkocsikra és a kisteherautókra vonatkozóan. Ennek következtében jelentős drágulás lesz érzékelhető az autópiacon 2020. január 1.-től.
Az EU célja a károsanyag-kibocsátás határértékének drasztikus csökkentésével az, hogy tisztábbá tegye a közúti közlekedést, csökkentse az üvegházhatást kiváltó gázok kibocsátásának mértékét és Európát az elektromos és hibrid hajtású közlekedés irányába terelje. Így az Európai Unió közelebb kerülne a 2030-ra kitűzött klímaváltozási célértékei eléréséhez.
Az EU ezzel a rendeletével arra törekszik, hogy 2030-ra a CO2-kibocsátás 2021. évi értékeihez képest a személyautók 37,5 %-kal, a kisteherautók 31%-kal kevesebb károsanyagot bocsássanak ki.

A SUV-ok térnyerésével az autópiacon 2016-ig folyamatosan csökkenő tendenciát mutató CO2-kibocsátás megtört, elkezdett emelkedni. A dízelbotrány miatt sokan elfordultak az alacsonyabb kibocsátású dízelmotoroktól, illetve magasabb károsanyag kibocsátású városi terepjárók vásárlási aránya is megnőtt, így 2018-ra átlagosan 120,5 g/km-re nőtt a szén-dioxid kibocsátás. Ez cselekvésre sarkallta az EU-t, szigorú szabályozás került bevezetésre.

A 2020 január 1.-től érvénybe lépő uniós szabályozás szerint a CO-2 kibocsátás a 95g/km értéket nem haladhatja meg.

A 95 g/km-es határértéket nem teljesítő flottákra már 2020-ban és 2021-ben is súlyos bírságot vethet ki az EU. Az autógyártók a legjobb esetben átlagosan 102,3 g/km szén-dioxid kibocsátási átlagot tudnak elérni személygépkocsikkal, ami 11 milliárd eurós bírságot vonhat maga után. Ennél kedvezőtlenebb esetben pedig például 122,9 g/km átlagos kibocsátással 14 milliárd eurót.

Mindezek eredményeképpen 2020. január 1.-től az autópiacon jelentős áremelkedésre kell számítani, mivel az autógyártók kiadásait nagy mértékben megnövelik a bírságok.

Az autógyártóknak két lehetőségük van: vagy elkezdenek gőzerővel elektromos autókat gyártani vagy jelentős uniós bírságot kell megfizetniük. Hosszabb távon azt lehet várni a szabályozás eredményétől, hogy az autógyártók a hibrid, illetve elektromos meghajtású járművek gyártásához fognak fordulni, azonban jelenleg az új autó eladások mindössze 1,5 %-át teszik ki ezek a járművek.

A Kia már rendelkezik elektromos, hibrid illetve plug-in hibrid modellekkel, következő ilyen lesz az új XCeed és a Ceed Sportswagon Plug-in Hibrid változata, valamint a teljesen elektromos új Kia E-Niro, mely már előrendelhető és akár 455 km megtételére is képes lesz.

A Mazda is bemutatta első elektromos modelljét, az MX-30-at, így ő is beállt az elektromos autót gyártók sorába. Az új modell már szintén előrendelhető, várhatóan 2020. őszén fog megérkezni.

A Ssangyong is rendelkezik már e-SIV koncepcióval. Várhatóan 2020-ban érkezik a dél-koreai gyártó első elektromos meghajtású autója az új Korando személyében, mely 2019. novemberétől lesz megtalálható a márkakereskedésekben egyelőre dízel – és benzinmotorral.

Vegye meg még idén álmai autóját lényegesen kedvezőbb áron!
További információért látogasson el weboldalunkra vagy tekintse meg azonnal elvihető modelljeinket.

Hozzászólások